کاهش مصرف انرژی در معادن ایران نیاز به توسعه فناوری دارد
کاهش مصرف انرژی در معادن ایران نیاز به توسعه فناوری دارد

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، رضا محتشمی پور روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یزد افزود: هم اکنون فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی در کشور بسیار انرژی بر است، این روند باید به استفاده از دستاوردهای فنی شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی و هدایت شود. […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، رضا محتشمی پور روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی یزد افزود: هم اکنون فرآوری مواد معدنی و صنایع معدنی در کشور بسیار انرژی بر است، این روند باید به استفاده از دستاوردهای فنی شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی و هدایت شود.

وی اظهارکرد: موضوع معدن در یزد به عنوان استان معدنی، جدید و مغفول نیست، شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در این حوزه هستیم.
معاون وزیر صمت ادامه داد: امروز یکی از مباحث جدی در بخش معدن، تامین و مصرف انرژی است زیرا در کشور ما مسایل جدی در این زمینه برای معادن و صنایع ایجاد شده است.

معاون معدنی وزارت صمت تاکید کرد که ایران به عنوان بزرگترین دارنده منابع انرژی در دنیا هم اکنون با مشکل تامین انرژی مواجه است به همین دلیل باید مسیر حرکت را به سمت فعالیت های دانش پایه پیش ببریم.
محتشمی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معوقه های حقوق دولتی معادن تصریح کرد: امسال بخشی از معوقه های معدنی وصول شد و جمع عملکرد این دوره از عملکرد بودجه بیشتر شد و این روند را ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به ابهام هایی که در فعالیت مالی معادن وجود دارد، اظهارکرد: وجود موارد ابهام مانع وصول حقوق دولتی معادن شد که این امر در کشور نیاز به ساماندهی دارد.
معاون وزارت صمت یادآور شد: نیاز به شفافیت در عملکرد معادن و فعالیت های مالی معدنی به شدت احساس می شود زیرا بخشی از معوقه ها به این دلیل بود که نتوانستیم اطلاعات معادن را به صورت شفاف دریافت کنیم.

یزد با حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک و ۵۰ نوع اندیس معدنی پس از کرمان دومین استان معدنی کشور است، میزان ذخایر شناخته شده آن ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

تعداد شاغلان این بخش حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر است.