واحدهای معدنی ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند
واحدهای معدنی ملزم به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، مهرداد قاسمی دستگردی، افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی از جمله تسهیلات ترجیحی، تخصیص سوخت، صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری معادن و صنایع معدنی و توزیع‌کنندگان محصولات مرتبط باید در کمترین زمان ممکن در سامانه جامع تجارت […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، مهرداد قاسمی دستگردی، افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی از جمله تسهیلات ترجیحی، تخصیص سوخت، صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری معادن و صنایع معدنی و توزیع‌کنندگان محصولات مرتبط باید در کمترین زمان ممکن در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir ثبت‌نام و کد نقش دریافت کنند.

وی ادامه داد: سامانه جامع تجارت به عنوان یک مرجع معتبر در خصوص پرداخت تسهیلات، برنامه تامین مالی زنجیره‌ای پیش‌بینی شده و تمامی فاکتورهای خرید و فروش باید در این سامانه ثبت شود و از این پس فاکتورهای الکترونیکی ملاک و مستند ارائه خدمات خواهد بود.

قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سامانه محاسبه حقوق دولتی معادن بر اساس فاکتورهای خرید و فروش ثبت شده در سامانه است و به همین دلیل فعالان بخش معدن باید ضمن ثبت‌نام و گرفتن نقش تجاری، داده‌های مرتبط با خرید و فروش محصولات خود را در سامانه ثبت کنند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از استخراج حدود پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان استخراج مواد معدنی نیز در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

قاسمی از اکتشاف ۲ پهنه معدنی در استان خبر داد و گفت: یک پهنه که مشترک با استان اصفهان است و مناطقی از بروجن تا گردنه رخ، شمال شهرکرد و تا سامان کشیده می‌شود که خروجی مطالعات اکتشاف اولیه حاکی از آن است که این پهنه دارای پتانسیل سنگ آهک و سنگ تزیینی است.

وی ادامه داد: پهنه دیگر شامل کل سطح استان که در مرحله پتانسیل‌یابی است و ۲ محدوده معدنی برای آن تعریف شده است که یک محدوده شامل پلی‌متان سبزکوه در شهرستان کیار است  که با مشکلات زیست‌محیطی روبرو است و محدوده دیگر پتانسیل فلزی شهرستان‌های بن و سامان است که تاکنون برای آن چهار پروانه اکتشاف صادر شده و شامل فلزات مس و روی همراه با کبالت و خاک‌نسوز است.

به گزارش ایرنا،۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن چهارمحال و بختیاری انجام گرفته و برای بیش از یکصد نفر اشتغالزایی شده است.