اجرای ۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی طی امسال
اجرای ۲۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی طی امسال

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، حسن پارسی پور، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دبیرخانه ای در سطح کشور دارد که طرح های اقتصاد مقاومتی استان ها برای اجرا باید در این محل مورد تایید و تصویب قرار گیرد. وی افزود: طبق اعلام انجام شده،  پروژه های مرتبط با حوزه جهش تولید باید در […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، حسن پارسی پور، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی دبیرخانه ای در سطح کشور دارد که طرح های اقتصاد مقاومتی استان ها برای اجرا باید در این محل مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

وی افزود: طبق اعلام انجام شده،  پروژه های مرتبط با حوزه جهش تولید باید در بخش های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، گردشگری و گازرسانی باشد.

پارسی پور ادامه داد: پروژه های بخش صنعت و معدن باید در ارتباط با تکمیل و توسعه واحدهای تولیدی، توسعه صادرات، تکمیل زنجیره تولید، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی باشد و در بخش آب و کشاورزی باید مرتبط با حوزه هایی همچون توسعه گلخانه، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش آبزیان و … باشد.

به گفته وی پروژه های مرتبط با بخش گردشگری نیز باید مشمول احداث، تامین و تجهیز هتل و مراکز اقامتی و در بخش گردشگری نیز مربوط به مسائلی همچون افزایش ظرفیت گازرسانی باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سال جاری ۳۶ پروژه به دبیرخانه مذکور ارجاع شده بود که از این تعداد ۲۲ پروژه مصوب شده و در حال اجرا است.

به گفته وی از ۲۲ پروژه، ۹ پروژه جدید بوده و مابقی پروژه های نیمه تمام و یا ادامه دار بوده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال جاری سازمان و نهادهای مردم نهاد نیز به کمک اجرای این پروژه ها در استان آمده اند، گفت: به عنوان مثال در شهرستان مانه و سملقان بنیاد علوی در اجرای پروژه های نوسازی مدارس، سیستم های آبیاری تحت فشار در حوزه کشاورزی، ایجاد مراکز درمانی، بهداشتی و آب شرب وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۵۹ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب شده و به مرحله اجرا درآمده است، اظهارکرد: ۲۲ پروژه متعلق به امسال، ۱۹ پروژه مربوط به سال گذشته و ۱۸ پروژه نیز در سال ۹۸ در این استان انجام شده است.