امسال ۳۸ معدن جدید در آذربایجان غربی وارد مدار بهره برداری شده است
امسال ۳۸ معدن جدید در آذربایجان غربی وارد مدار بهره برداری شده است

به گزارش کانی مگ به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور،افزود: ظرفیت این معادن جدید، سالانه سه میلیون و ۹۴۲ هزار تن است که این میزان تولید نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵۲ درصد افزایش دارد. وی ادامه داد: برای بهره برداری از این معادن، یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده […]

به گزارش کانی مگ به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور،افزود: ظرفیت این معادن جدید، سالانه سه میلیون و ۹۴۲ هزار تن است که این میزان تولید نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵۲ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این معادن، یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۲۹ درصد بیشتر است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به افزایش سرمایه گذاری در حوزه معادن این استان و به بهره برداری رسیدن معادن جدید برای ۷۲۸ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰۴ درصد در زمینه اشتغال آفرینی نیز افزایش داشته است.

عابدپور افزود: در حال حاضر ۵۱۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون تن و استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون و ۸۲۸ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای راه اندازی و بهره برداری از این معادن بیش از ۵ هزار و ۴۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۰۸ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ۲۱۷ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۶۴ معدن دارای گواهی کشف معتبر در این استان نیز مشغول به فعالیت و تکمیل فرایند اخذ پروانه بهره برداری می باشند که با وارد شدن این معادن به چرخه تولید افزایش چشمگیری در زمینه های سرمایه گذاری، فرآوری، استخراج و اشتغالزایی در حوزه معادن فراهم خواهد شد.