گسترش همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان با سازمان نظام مهندسی معدن این استان
گسترش همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان با سازمان نظام مهندسی معدن این استان

به گزارش کانی مگ، تفاهم‌نامه‌ای به منظور ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری‌های آموزشی- پژوهشی میان سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان و دانشـگاه این استان به امضا رسید. این برنامه با حضور دکتر کردی تمندانی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و مهندس شهاب دهواری رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و […]

به گزارش کانی مگ، تفاهم‌نامه‌ای به منظور ایجاد و گسترش و همفکری و همکاری‌های آموزشی- پژوهشی میان سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان و دانشـگاه این استان به امضا رسید.

این برنامه با حضور دکتر کردی تمندانی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و مهندس شهاب دهواری رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

‎ تفاهم نامه مذکور با محورهای زیر به امضا رسید که مهمترین بندهای آن در ادامه می‌آید.

الف- اجرای پروژههای علمی تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی.

ب- معرفی دانش آموختگان رشته‌های مرتبط و تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب دورههای مصوب سازمان و دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف.

پ- حمایت از برگزرای همایشها، سمینارها، دورههای آموزشی تخصصی و کارگاههای عملیاتی – آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین سازمان در مراکز. تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی.

ت- همکاری در گسترش و راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز.

ث- تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی و تبادل آنها.

ج- نظارت، بررسی و انجام داوری، نتایج پروژههای تحقیقاتی در داخل و خارج از کشور.

چ- همکاری و حمایت از پایان نامههای تحصیلی رشته‌های مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیازهای تحقیقاتی آن سازمان

ح- مطالعه و بررسی میزان نیاز جامعه و صنعت به فن آوری‌های نوین توسط کارگروه کارشناسی سازمان و دانشگاه و برنامه ریزی جهت نیل به موارد اولویت دار.

خ- انجام کلیه موارد مطالعاتی – تحقیقاتی و امکان سنجی اجرای طرح های پیشنهادی در استان و کشور.

د- استفاده متقابل از کتابخانهها و فضای آموزشی، تحقیقاتی و عملیاتی طرفین.

ذ- انجام بازدیدهای متقابل علمی، برای دانشجویان و دانش آموختگان و کارشناسان

گفتنی است، استان سیستان و بلوچستان با پهنه وسیع زمینی و دسترسی آسان به بخش های مختلف طبیعی، تجاری، ترانزیتی، گردشگری، شیلاتی، صنعتی و معدنی یکی از مناطق مهم و برخوردار کشور به ویژه در حوزه معدن است، معادنی که کانی های فلزی و غیرفلزی گرانبها چون طلا و سنگ های زینتی گوشه ای از این گنج های وجودی آن به حساب می آیند.

سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانی‌های معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است.

سهم قابل توجه معادن و ذخائر معدنی در شکل گیری صنایع استان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار نشان می دهد.