رشد ۹۰ درصدی صادرات محصولات معدنی تا پایان آذرماه
رشد ۹۰ درصدی صادرات محصولات معدنی تا پایان آذرماه

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، این میزان صادرات مشتمل بر ۴۲ میلیون و ۲۱۴ هزار تن انواع محصول بود که از نظر تناژ نیز رشد ۹.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت رسید. زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، این میزان صادرات مشتمل بر ۴۲ میلیون و ۲۱۴ هزار تن انواع محصول بود که از نظر تناژ نیز رشد ۹.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت رسید.

زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار صادرات، با سهم ۵۵.۶ درصدی ، بیشترین سهم از صادرات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی را به خود اختصاص داد.

پس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال و «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۶۵۱ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار، در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین رشد صادرات در این مدت مربوط به زنجیره آلومینیوم و محصولات با ثبت ۲۱۶ درصد رشد و صادرات ۵۴۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلاری بود.

در ۹ ماهه امسال همچنین سه میلیون و ۹۸ هزار تن محصولات مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلار به کشور وارد شد که حاکی از رشد هشت دهم درصدی از نظر تناژی و ۱۱.۴ درصدی از نظر ارزشی است.

بیشترین میزان واردات با ۹۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط بود.