صادرات محصولات معدنی رشد ۹۰درصدی را تجربه کردند
صادرات محصولات معدنی رشد ۹۰درصدی را تجربه کردند

به گزارش کانی مگ، صادرات محصولات معدنی و رشد این بخش از صنعت مهم که تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی کشور دارد، در اولویت تمامی دولت‌ها قرار داشت. معدن و صنایع معدنی از جمله صنایعی است که می‌تواند در  زمان کم رونقی ِ بازار نفت، نقش‌آفرین باشد و بخشی از ارزهای موردنیاز دولت را […]

به گزارش کانی مگ، صادرات محصولات معدنی و رشد این بخش از صنعت مهم که تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی کشور دارد، در اولویت تمامی دولت‌ها قرار داشت.

معدن و صنایع معدنی از جمله صنایعی است که می‌تواند در  زمان کم رونقی ِ بازار نفت، نقش‌آفرین باشد و بخشی از ارزهای موردنیاز دولت را برای کشور تأمین کند. امروز  توانایی تأمین  ورق‌‌های فولادی موردنیاز صنایع نفت و گاز و خودروسازی در کشور وجود دارد، به‌طوری‌که این بخش از نیاز داخلی که منجر به ارزبری هم می‌شده، به‌واسطۀ صنایع داخلی تأمین می‌شود.

در این میان تکمیل زنجیرۀ ارزش ازجمله اقداماتی است که نه‌تنها مورد تأکید دولت در سال‌های گذشته بوده، بلکه صنایع معدنی و ازجمله فولادسازان بزرگ نیز به این سمت حرکت کرده و رکورددار اجرای طرح‌هایی شده‌اند که می‌تواند علاوه بر اشتغال‌زایی و رونق تولید داخلی، زمینه‌ساز ارزآوری برای کشور باشد.

 خوشبختانه در ۹ماه سال ۱۴۰۰ صادرات محصولات معدنی رشد ۹۰درصدی را تجربه کرده‌اند. این رشد می‌تواند زمینه‌ساز حضور پررنگ محصولات معدنی در بازارهای جهانی باشد.

تصویر پیش رو شمایی از وضعیت صادراتی محصولات معدنی در ۹ماه سال ۱۴۰۰ است.

طرح از ملیکا علاءالدینی، عضو تیم چندرسانه‌ای کانی مگ