۳۴ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن ایلام وصول شد
۳۴ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن ایلام وصول شد

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، ولی باج، بیان کرد: ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است. وی افزود: با توجه به ظرفیت های معدنی سطح استان، امسال تاکنون […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا، ولی باج، بیان کرد: ذخایر معدنی استان ایلام بیشتر تنوعی از مصالح ساختمانی چون بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های معدنی سطح استان، امسال تاکنون سه فقره گواهی کشف مواد معدنی صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت ( ابتدای سال جاری تاکنون) تعداد هفت پروانه بهره برداری از معادن با ظرفیت استخراج ۲۶۰ هزارتن مواد معدنی در استان صادر شده است.

باج اضافه کرد: برای فعال سازی این واحدهای معدنی ۲۷۴ هزار و ۵۷۳ میلیون ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی با اشاره به رعایت اصول محیط زیستی در صدور پروانه های برداشت مواد معدنی، گفت: سال جاری ۲۲ فقره اجازه برداشت با میزان استخراج یک هزار و ۱۵۹ تن مواد معدنی صادر شده است.

به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید سالانه معدن در ایلام ۱.۹ میلیون تن است که بیش از ۱۳ نوع ماده معدنی در معادن استان استخراج می شود.