اینترنت اشیا به کشف منابع درآمدی جدید منجر می‌شود
اینترنت اشیا به کشف منابع درآمدی جدید منجر می‌شود

میثم بشیری، فعال استارتاپی و پژوهشگر توسعه کسب و کارهای نوین در گفتگو با کانی مگ،به ظرفیت‌های اینترنت اشیا در توسعه کسب و کارها اشاره کرد و گفت: در دنیای به‌هم متصل امروز، کالاها دیگر به این راحتی منسوخ‌شدنی نیستند. سیستم‌های جدید امکانات و ویژگی‌هایی را برای دنیای امروز رقم می‌زنند. محصولات و خدماتی که […]

میثم بشیری، فعال استارتاپی و پژوهشگر توسعه کسب و کارهای نوین در گفتگو با کانی مگ،به ظرفیت‌های اینترنت اشیا در توسعه کسب و کارها اشاره کرد و گفت: در دنیای به‌هم متصل امروز، کالاها دیگر به این راحتی منسوخ‌شدنی نیستند. سیستم‌های جدید امکانات و ویژگی‌هایی را برای دنیای امروز رقم می‌زنند. محصولات و خدماتی که کمپانی‌های بزرگ ارائه می‌کنند، از حالت قبلی خارج و به صورت منظم‌تری در دسترس مشتریان و گروه مخاطبان قرار می‌گیرد.

تحول در خدمات رسانی

وی افزود: مهمترین نمونه‌های این خدمات ابزار و اپلیکیشن‌هایی است که به کمک گوشی‌های همراه تحولات شگرفی در نوع خدمت رسانی و ارائه محصول به مشتری به وجود آورده است.

بشیری با بیان اینکه، یکی دیگر از مزیت‌های این ارتباطات، قابلیت‌ پیگیری و رصد محصولات و خدما ت در حال استفاده و همچنین امکان پاسخ مناسب به رفتارهای مشتریان است،اظهار داشت: تحولات انجام شده محصولات تازه‌ای را تولید می‌کند. می‌توان گفت، محصولات دیگر قابلیت اتصال به هر محصول دیگری را دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: این تغییرات صاحبان کسب و کار را به سمت تحلیل‌های جدید و خدماتی جدیدتر، به‌منظور پیش‌بینی‌های اثربخش، بهینه‌ساختن فرآیند و تجربیات خدمات به مشتری هدایت می‌کنند.

افزایش جریان‌های مالی سازمان‌ها

وی تاکید کرد: به طور مشخص اینترنت اشیا، تاثیر چشم‌گیری بر وضعیت اقتصادی از طریق تغییر دادن بسیاری از سازمان‌ها به مدل‌های کسب و کار دیجیتالی و تسهیل مدل‌های جدید کسب و کار دارد. به علاوه به بهبود کارایی و افزایش جریان‌های مالی سازمان کمک می‌کند.

این فعال استارتاپی با بیان اینکه، با توجه به رشد ضعیف مشاغل در سال‌های اخیر به خصوص در کشورهایی مانند آمریکا اینترنت اشیا می‌تواند، آمارهای تولید و اشتغال را در کشورهای مختلف جهان تغییر دهد، عنوان کرد: شرکت‌ها نیازمند متخصصان جدید برای رشد و توسعه اینترنت اشیا هستند. همچنین این رشد مشاغل منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی بیست اقتصاد بزرگ دنیا تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۱۴ تریلیون دلار خواهد شد.

ایجاد شغل‌های جدید

وی تاکید کرد: علاوه بر این می‌توان گفت که اینترنت اشیا منجر به ایجاد شغل جدید«آموزش اینترنت اشیا» در جهان می‌شود. می‌توان مهمترین گروه مخاطبان آن را شرکت‌های مختلف مانند شرکت‌های خدماتی به شمار آورد.

بشیری با بیان اینکه در  زمینه تاثیر و نقش اینترنت اشیا بر کسب و کارهای امروزی تحقیقات و بررسی‌های بسیاری صورت گرفته است، تصریح کرد: نظرسنجی‌های انجام شد،نشان می‌دهد،بخش قابل توجهی از سازمان‌ها انتظار دارند،  اینترنت اشیا (IoT) تاثیر شگرفی بر کسب و کار آن‌ها داشته باشد. شرکت گارتنر در مطالعه‌ای دریافته است که ۴۰ درصد سازمان‌ها انتظار دارند، اینترنت اشیا در کوتاه مدت تاثیرات مهمی بر کسب و کار آن‌ها داشته باشد.

کاهش هزینه‌های سازمانی

وی افزود: همچنین انتظار می‌رود، اینترنت اشیا درسال‌های آینده به کشف منابع درآمدی جدید و کاهش هزینه‌ها بینجامد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با تمام توصیف‌ها، بسیاری از کسب و کارها هنوز راهبرد واضح و مشخصی برای استفاده از این فناوری اتخاذ نکرده‌اند. می‌توان گفت در کشورمان و بسیاری از کشورهای دنیا اینترنت اشیا هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. بسیاری از کسب و کارها هنوز در حال کسب اولین تجربیات خود در رابطه با آن هستند.