آزادسازی واردات ماشین‌آلات معدنی برای متعادل شدن قیمت داخلی
آزادسازی واردات ماشین‌آلات معدنی برای متعادل شدن قیمت داخلی

به گزارش کانی مگ، به نقل از میزان، بهرام شکوری در خصوص راهکار توسعه معادن در ایران، گفت: در ایران باید به بخش معدن توجه جدی شود همچنین باید از ظرفیت تشکل‌ها برای توسعه این بخش استفاده کنیم. وی افزود: ماشین آلات پاشنه آشیل بخش معدن بوده که باید به آن توجه کرد تا به کمک […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از میزان، بهرام شکوری در خصوص راهکار توسعه معادن در ایران، گفت: در ایران باید به بخش معدن توجه جدی شود همچنین باید از ظرفیت تشکل‌ها برای توسعه این بخش استفاده کنیم.

وی افزود: ماشین آلات پاشنه آشیل بخش معدن بوده که باید به آن توجه کرد تا به کمک شرکت‌های داخلی ماشین‌آلات معدنی و قطعات را در داخل کشور تولید کنیم.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: همچنین باید به سمتی برویم که واردات ماشین‌آلات معدنی را آزاد کنیم، زیرا آزاد شدن واردات ماشین آلات سبب میشود قیمت‌ها در داخل کشور متعادل شده و هزینه‌های اضافی از دوش فعالین معدنی برداشته شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنا براین متعادل شدن قیمت ماشین‌آلات معدنی در گرو آزادسازی واردات بوده و این در حالی است که قیمت ماشین آلات داخلی سه برابر قیمت ماشین آلات در خارج از کشور است.

شکوری اظهار کرد: وجود معادن در مناطق توسعه نیافته باعث آبادانی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم میشود همچنین توزیع درآمد را برای آحاد جامعه ایجاد میکند بنابراین توسعه بخش معدن توسعه کشور را به همراه دارد.