گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیانی در صنایع کشور جزو اولویت‌های ایدرو است
گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیانی در صنایع کشور جزو اولویت‌های ایدرو است

به گزارش کانی مگ، به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «محسن صالحی‌نیا» بیان‌داشت: ایدرو پیشتر در راستای وظایف توسعه‌ای و تسهیل‌گرانه خود، زمینه به‌هم‌رسانی بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور با واحدهای دارای نیاز در بخش تولید و صنعت را  فراهم آورده است. وی تصریح‌کرد: اجرای این طرح علاوه بر توسعه […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «محسن صالحی‌نیا» بیان‌داشت: ایدرو پیشتر در راستای وظایف توسعه‌ای و تسهیل‌گرانه خود، زمینه به‌هم‌رسانی بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور با واحدهای دارای نیاز در بخش تولید و صنعت را  فراهم آورده است.

وی تصریح‌کرد: اجرای این طرح علاوه بر توسعه داخلی‌سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان و کاهش واردات این اقلام، موجب توسعه بازار محصولات این شرکت‌ها شده و افزایش درآمد زایی و اشتغال زایی این‌گونه شرکت‌ها  را که عموما نوپا هستند در پی داشته است.

معاون وزیر صمت، همچنین با اشاره به  همکاری این سازمان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و  صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر مراکز حمایتی در تامین منابع مالی و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان، ابراز امیدواری کرد این روند حمایتی در سال جدید  ابعاد گسترده تر و شتاب بیشتری به خود بگیرد.

صالحی‌نیا همچنین با اشاره به مهیا شدن زیرساخت‌های لازم در شهرک تحقیقاتی کاوش ایدرو، این شهرک را بستری مناسب برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان برگزیده عنوان کرد.

رئیس هیات عامل ایدرو  با اشاره به اینکه ۴۰ هکتار از  شهرک تحقیقاتی کاوش به شرکت‌های دانش بنیان که در سطوح بلوغ فناورانه  بالا باشند،اختصاص یافته است، گفت: ایدرو با این شرکت ها که مراحل تحقیقات فناورانه و ایده تا نمونه سازی محصول را با موفقیت گذرانده اند، برای مراحل تجاری سازی محصولات و تولید انبوه صنعتی از طریق مشارکت و الگوهای حمایتی در بستر شهرک تحقیقاتی کاوش همکاری می‌کند.