میز سرمایه گذاری صنعت و معدن در آذربایجان غربی تشکیل شود
میز سرمایه گذاری صنعت و معدن در آذربایجان غربی تشکیل شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن در استان حمایت می کنیم.

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، عبدالحمید سرتیپی امروز ۵ اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه رییس صمت استان بر ضرورت اهمیت سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن در استان تاکید کرد و بابیان اینکه ضروری است در استان میز سرمایه گذاری در این حوزه تشکیل شود، افزود: با تمام قوا از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت افزایش بهره وری و بالابردن راندمان تولید در تمامی بخش‌ها اظهار کرد: در جهت افزایش بهره‌وری هر شهرستان در حوزه های مختلف ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید این ظرفیت‌ها شناسایی و بکار گرفته شوند.

رییس سازمان صمت استان با اشاره به دانش بنیان کردن زنجیره تولید و لزوم توجه به شرکت‌های دانش بنیان و فناور گفت: سازمان از طرح‌های دانش بنیان در بخش‌های صنعت و معدن حمایت می‌کند.

وی با اشاره به پتانسیل دریاچه ارومیه برای رونق اقتصادی استان و وجود املاح و منیزیم در این دریاچه اظهار کرد: باید مطالعات و اقداماتی در خصوص بهره برداری صنعتی از مواد و املاح موجود در دریاچه صورت گیرد.

غلامرضا بابایی، رییس سابق صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این مراسم با بیان اینکه در تامین و توزیع کالای اساسی در استان مشکلی وجود نداشت، گفت: طی سال گذشته و سال جاری با تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار توانستیم بازار استان مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده، طرح‌های راکد بخش، صنعت و معدن استان نیز احیا شدند.

بابایی بر لزوم توسعه صادرات با هدف رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت استان رونق مبادلات مرزی و توسعه صادرات نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی استان دارد.

  • منبع خبر : ایسنا