ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی با فرآوری در معادن
ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی با فرآوری در معادن
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: حمایت از واحدهای فرآوری معادن اولویت اصلی ما در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی در معادن استان است.

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، علی تشنه دل در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این مطلب گفت: ما به بهره‌بردارانی که قصد دارند در کنار معادن خود واحد فرآوری ایجاد کنند و اشتغال و ارزش افزوده ایجاد نمایند حمایت می‌کنیم.

وی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت صنعت ، معدن و تجارت استان افزود: معادن سرمایه استان هستند و مزیت نسبی استان معادن آن می باشدکه می توانند توسعه پایدار ایجاد کنند و محور توسعه استان قرار بگیرند.

مدیرکل صمت استان سمنان تصریح کرد: یکی از اقدامات بزرگ دولت در بخش معادن ، ساماندهی معادن راکد و شفافیت در بحث واگذاری معادن است که در این خصوص معادنی که بلوکه می شوند در اختیار اداره کل قرار می‌گیرند و از طریق مزایده و فراخوان در اختیار بهره برداران قرار می گیردو در آن هیچ دخل و تصرف انسانی انجام نمی شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صنعت استان افزود: در سال گذشته در بخش رونق تولید و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی ، استان سمنان رتبه اول کشوری را داشت که اگر چنین گفتمان و فضایی در استان انجام گرفته در سایه یک کار جمعی و با تلاش همه دستگاه های زیربط صورت پذیرفته است.

تشنه دل افزود: دولت سیزدهم پیگیر شفافیت در نظام توزیع کالا است و با راه اندازی سامانه جامع تجارت و با مشخص شدن مبادلات ، قیمت ها ، میزان و موجودی کالاها ، شفافیت در اقتصاد ایجاد می شود و با اطمینان می توان بازار را کنترل کرد.

نمیانده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش ها و پیگیری های انجام شده در بخش های صنعت ، معدن و تجارت استان افزود: با توجه به شعار سال ، تولید در خط مقدم اقتصاد کشور قرار دارد و باید سرکشی و بازدید از واحدهای تولیدی و شنیدن مشکلات تولید کنندگان و پیگیری امور آنها مورد توجه خاص مسئولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فرآوری معادن مهمترین بحث در معادن است و در اینخصوص با جذب سرمایه گذار و ایجاد واحدهای فرآوری جدید می توانیم به اقتصاد استان و توسعه آن کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی افزود: زمینه در استان برای تحقق شعار سال فراهم است و با ظرفیت های خوبی که در استان فراهم است و با یک برنامه ریزی و اقدامات منسجم برنامه افق آینده ای برای آن تعیین شود تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.