ایجاد واحدهای فرآوری معادن استان سمنان در اولویت است
ایجاد واحدهای فرآوری معادن استان سمنان در اولویت است
رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه مجموعه اقدامات باید به سمت جلوگیری از خام فروشی معادن پیش رود، گفت: ایجاد واحدهای فرآوری معادن استان در اولویت است.

به گزارش کانی مگ به نقل از مهر، علی تشنه دل ظهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه این خطه از سرمایه ارزشمندی به لحاظ وجود معادن مختلف برخوردار است، ابراز داشت: برای ایجاد ارزش‌افزوده این سرمایه جلوگیری از خام فروشی در معادن استان به طور جد پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه برای جلوگیری از خام فروشی ایجاد واحدهای فرآوری معادن استان سمنان در اولویت است، افزود: به این منظور واحدهایی که بتوانند در کار فراوری معادن ورود مؤثری داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه نباید تنها بهره براری از معادن در استان و استفاده و فراوری آن در جای دیگر باشد، ابراز داشت: معادنی که در کنار این بهره‌برداری با ایجاد واحدهای فراوری به اشتغال و ایجاد ارزش‌افزوده در استان سمنان کمک کنن حمایت می‌شوند.

تشنه دل بابیان اینکه معادن باید منتهی به توسعه پایدار و رونق اقتصادی استان سمنان شوند، تصریح کرد: ساماندهی معادن راکد و شفافیت در واگذاری معادن یکی از اقدامات دولت به‌حساب می‌آید که این مهم برای استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی افزود: خصوص معادنی که بلوکه شوند در اختیار اداره کل قرار می‌گیرند و از طریق مزایده و فراخوان در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت و در آن هیچ دخل و تصرف انسانی انجام نمی‌شود.