حمایت از توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه صنعت معدن شتاب می‌گیرد
حمایت از توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه صنعت معدن شتاب می‌گیرد
رویداد تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه بخش معدن و صنایع معدنی با عنوان «کانی شو» به همت سازندگاه کسب‌وکارهای نوآورانه کانی بوم و با همکاری مجموعه ۱۰۰ استارت‌آپ و پرابلم ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش کانی مگ، شتابدهنده کانی ‌بوم، در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری معدن و صنایع معدنی و حمایت از توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و فناورانه صنعت معدن، رویداد تجاری‌سازی «کانی شو» را با حضور مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در این صنعت در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

شتابدهنده کانی بوم در نظر دارد رویداد تجاری‌سازی «کانی شو» را به عنوان پل ارتباطی میان اکوسیستم و صنعت معدن برگزار کند تا ضمن معرفی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به فعالان بخش معدن و صنایع معدنی، زمینه احصای نیازهای فناورانه و تأمین آن‌ها از طریق شبکه نخبگان داخلی و نیز انتقال فناوری و افزایش نفوذ محصولات فناورانه در صنعت معدن کشور فراهم شود.

این رویداد در دو بخش برگزار خواهد شد. در بخش اول، پنج استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه معدن، در حضور مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی و معدنی کشور، به معرفی آخرین محصولات و دستاوردهای فناورانه خود خواهند پرداخت. این بخش با هدف معرفی ظرفیت‌های دانش‌بنیان به فعالان صنعت معدن و تسهیل ورود این محصولات به بازار برگزار می‌شود.

در بخش دوم رویداد، نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه اقتصادی تدبیر، اتاق بازرگانی و دانشگاه تهران در قالب میزگردی به بررسی نیازهای زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی کشور و نقش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع این نیازها خواهند پرداخت.

این رویداد ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن سلام واقع در باغ بهشت و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مؤسسه دانش‌بنیان برکت، شبکه فن بازار ملی ایران، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری معنا، مؤسسه یونیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن ایران از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با حضور نوآوران و بازیگران مهم صنعت معدن کشور برگزار می‌شود.

شایان ذکر است سازندگاه کسب وکارهای نوآورانه کانی بوم، شتابدهنده تخصصی معدن و صنایع معدنی است و با هدف توسعه و ترویج نوآوری، ایجاد زیرساخت‌های فناورانه و حمایت از کسب وکارهای نوپا در بخش معدن و صنایع معدنی شکل گرفته است. تمرکز فعالیت این شتابدهنده بر تکمیل زنجیره ارزش موادمعدنی و هوشمندسازی معادن است و وظیفه حمایت، هدایت و شتابدهی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآورانه در بخش معدن و صنایع معدنی را برعهده دارد.