ریورس‌ پیچ صنعت معدن؛ گردهمایی بازیگران زیست بوم نوآوری معدن با شرکت‌های معدنی
ریورس‌ پیچ صنعت معدن؛ گردهمایی بازیگران زیست بوم نوآوری معدن با شرکت‌های معدنی
رویداد ریورس‌پیچ صنعت معدن در اینوتکس 2022 با حمایت شبکه فن‌بازار ملی ایران و به‌همت شتابدهنده کانی بوم با حضور استارت‌آپ‌های تحت راهبری این شتابدهنده، نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه معدن و صنایع معدنی و مدیران دولتی و خصوصی برگزار شد.

به گزارش کانی مگ،محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن بازارملی ایران در ابتدای رویداد ریورس‌ پیچ صنعت معدن، گفت: نمایشگاه اینوتکس، نمایشگاه نوآوری و فناوری است. در این رویداد بازیگران اکوسیستم فناوری کشور گردهم می‌آیند. تلاش می‌کنیم یک شبکه‌سازی، توسعه بازار و تعریف همکاری میان بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: نمایشگاه اینوتکس بخش‌های مختلفی دارد؛ اما یکی از بخش‌هایی که می‌توان از آن به عنوان قوی‌ترین بخش نام برد، حوزه ارتباط صنعت با زیست‌بوم نوآوری است. در این رویداد شرکت‌های صنعتی و صنایع مختلف نیازهای خود را اعلام می‌کنند و نوآوران راهکارهایی برای برون رفت از چالش‌ها، توسعه شرایط پیشرفت و حل مشکلات ارایه می‌دهند.

ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی میان شرکت‌های صنعتی و فناوران در اینوتکس

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی در نمایشگاه اینوتکس میان فناوران و نوآوران و صنایع با سرعت بیشتری انجام شده است و حوزه‌های مختلفی از صنعت کشور در نمایشگاه ارایه نیاز می‌کنند.

وی در ادامه گفت:در این رویداد نیازهای فناورانه صنعت معدن توسط شرکت‌های معدنی ارایه خواهد شد و امید است با همکاری صورت گرفته با بازیگران اصلی رویداد ریورس پیج صنعت معدن، تفاهم‌ها پیگیری شده و راهکارهای مناسب برای شرکت‌های معدنی ارایه شود.

کانی بوم؛ پل ارتباطی میان شرکت‌های معدنی و فناوران باشد

دبیر شبکه فن بازارملی ایران  تاکید کرد: نکته مهم  این است که رویداد ریورس‌پیچ صنعت معدن مرحله آغازین تعامل شرکت‌های معدنی و فعالان زیست‌بوم نوآوری در صنعت معدن است. سازندگاه کسب و کارهای نوآورانه کانی بوم که رویداد ریورس‌پیچ صنعت معدن را برگزار کرده است، باید مسیر تعامل شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های معدنی را هموارتر کند.

وی ادامه داد:اگر فناوران و شرکت‌های دانش بنیان از آخرین نیازهای فناورانه شرکت‌های معدنی و صنعت مطلع شوند، می‌توانند راه‌حل‌های مناسبی برای آن پیدا کرده و بهترین پاسخ را به این نیازها بدهند.

خالقی در پایان خاطر نشان کرد: شتابدهنده کانی بوم می‌تواند حلقه واصله نوآوران و فعالان زیست‌بوم نوآوری صنعت معدن با شرکت‌های معدنی باشد تا این همکاری‌ها منجر به امضاء تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های توسعه‌ای شود.