نمایندگان خانه ملت به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشراف دارند
نمایندگان خانه ملت به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشراف دارند
رویداد ریورس‌ پیچ صنعت معدن در اولین روز نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ به‌همت شتابدهنده کانی بوم و به‌منظور بررسی هرچه بیشتر نیازهای فناورانه صنعت معدن و ارائه راهکاری متناسب از سوی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه برگزار شد.

به گزارش کانی مگ،مجتبی توانگر، رییس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در رویداد ریورس‌ پیچ صنعت معدن ضمن تقدیر از برگزاری این رویداد و ایجاد باب گفتگو میان فناوران و نمایندگان مجلس، گفت: مطالبه تمامی افرادی که در حوزه اقتصاد دیجیتال و نوآوری فعال و یا تصمیم‌گیر هستند این است که زیست‌بوم نوآوری را به حوزه صنعت به خصوص معدن نزدیک‌تر کنیم.

وی افزود: اگر نیاز به حمایت‌ و تسهیل‌گری در حوزه رشد و توسعه نوآوری وجود دارد، مجلس شورای اسلامی آمادگی همکاری با فعالان این حوزه و تصمیم‌سازان مربوط به آن را دارد.

نماینده مردم در خانه ملت عنوان کرد: پیوند میان شرکت‌های معدنی و فناوران این حوزه با توسعه زیست‌بوم نوآوری انجام می‌شود. امید است که نمایشگاه اینوتکس و رویدادهایی مانند ریورس‌پیچ صنعت معدن با ظرفیت‌های بیشتری فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نزدیک به ۶۵ جوان نخبه وجود دارد که از دل همین شرکت‌های دانش بنیان و فناوران و استارت‌آپ‌ها بیرون آمده‌اند. این گروه چالش‌های حوزه نوآوری را به خوبی درک می‌کنند و به آن اشراف کامل دارند.

توانگر تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران و نخبگان می‌توانند از این فرصت مناسب بهترین بهره‌برداری را داشته باشند. باید گفتگو‌ها و تعامل‌ها میان نخبگان جوان خانه ملت و شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و استارت‌آپ‌ها بیشتر شود. می‌توان از این ظرفیت‌ها و تعامل‌ها در حوزه‌های تحقیق و حتی نظارت بهترین استفاده را کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی مصوبات در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که به مباحثی مانند بهینه‌سازی و … می‌پردازد. این قوانین برای شرایط کنونی کشور و فعالان علمی و نخبگانی که در صنایع فعالیت می‌کنند، بسیار مناسب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قانون استارت‌آپ‌ها که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، قانونی بسیاری مترقی است و می‌تواند برای بازیگران زیست‌بوم نوآوری کشور شرایط مناسبی را برای ادامه فعالیت فراهم کند.