آغاز تولید میلگرد کلاف در یک مجتمع معدنی و صنعتی بافق، زمینه‌ساز اشتغال ۱۰۰ نفر شد
آغاز تولید میلگرد کلاف در یک مجتمع معدنی و صنعتی بافق، زمینه‌ساز اشتغال ۱۰۰ نفر شد
معاون بهره برداری و طرح‌های توسعه مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق یزد گفت: با همت و پشتکار مهندسان ایرانی و کارگران، تست گرم خط تولید میلگرد کلاف در این مجتمع انجام و تولید انبوه آن آغاز و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر فراهم شد.

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایرنا،کیومرث بهرامی افزود: با این اقدام، در چند روز آینده میلگرد کلاف به صورت انبوه در این مجتمع معدنی و صنعت و فولاد تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی، خط تولید کلاف این مجتمع را با ظرفیت تولید ۵۵۰ هزار تن کلاف ساختمانی و صنعتی در سال عنوان  و خاطرنشان کرد: این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه میلگردها متناسب با کاربرد آن به صورت شاخه ‌ای و کلاف دسته ‌بندی می‌ شود تصریح کرد: میلگرد کلاف یکی از متداول ترین انواع میلگردها محسوب می شود و به صورت کلاف ‌های در هم پیچیده ‌ای است که استفاده‌ وسیعی در سازه ‌های ساختمانی و صنعتی دارد.

وی از راه اندازی کارخانه نورد میلگرد این واحد صنعتی در چند سال گذشته خبر داد و یادآور شد: میلگردهای گرید A۳ در سایز ۸ به صورت ۴ شاخه، سایز ۱۰ به صورت ۳ شاخه، سایز ۱۴ به صورت دوشاخه و سایزهای ۱۶ الی ۳۲ ، تک شاخه در این مجتمع تولید می شود.

تولید انبوه میلگرد کلاف در مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق آغاز شد

معاون بهره برداری و طرح های توسعه مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق ، بومی‌سازی، انتقال دانش فنی و جذب ۳۰۰ نفر پرسنل برای  فعالیت در خط نورد میلگرد و تولید این محصول را از اقدامات این مجتمع عنوان کرد.

وی، مجاورت با معدن سنگ آهن مرکزی ایران  را از مزیت‌های عمده مجتمع آهن فولاد منطقه اعلام و اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهر بافق در مرکز جغرافیایی کشور واقع شده، دسترسی آسان به تمام نقاط کشور و همچنین همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی، شرایط ویژه‌ای را برای این  مجموعه فراهم کرده است.

بهرامی خاطرنشان کرد: مدیریت و کارکنان این واحد با تکیه بر دانش فنی و پشتکار، بی وقفه در تلاشند تا گام‌های بزرگی در مسیر توسعه اقتصادی و شکوفایی صنعت کشور بردارند.

وی افزود: در همین راستا ادامه عملیات اجرائی و بهره‌برداری از واحدهای در حال احداث این مجتمع، با در نظر گرفتن ارتقاء سطح بهره‌وری، توسعه منابع انسانی و ایجاد اشتغال از مهم‌ترین اهداف این مجموعه است.

معاون مجتمع فولاد ۸۰۰ هزار تنی بافق افزود: در نخستین گام تولید میل ، کارخانه نورد میلگرد این مجموعه با بهره­‌گیری از مجهزترین و پیشرفته‌­ترین تجهیزات و فن آوری روز دنیا در سال ۱۳۹۴ با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن شد.

سال ۱۳۹۵ نخستین محموله میلگرد به میزان ۱۰ هزار تن، از این مجتمع به کشور عراق آغاز شد و تا ۷۰ درصد تولیدات این محصول به صادرات اختصاص یافت.

این مجتمع در ۱۳ کیلومتری بافق در مجاورت معدن سنگ آهن چغارت این شهر واقع است.

مرکز این شهرستان ۵۲ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.