احیای ژئوتوریسم معادن در گرو همکاری دو جانبه وزارتخانه‌های صمت و گردشگری
احیای ژئوتوریسم معادن در گرو همکاری دو جانبه وزارتخانه‌های صمت و گردشگری
نماینده مردم در خانه ملت معتقد است برای احیا و رشد ژیوتوریسم معادن نیاز به یک همکاری دوجانبه بین وزارت صمت و گردشگری است.

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس یازدهم به خبرنگار کانی مگ، گفت: طبق قانون، دولت، معدن‌داران و کارخانه‌هایی که از مواد معدنی استفاده می‌کنند، باید درصدی از درآمد خود را در جهت مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کنند.
وی افزود: شایسته نیست به واسطه کار روی معادن که مصرف آب، آلودگی هوا و محدود کردن توسعه سرزمینی را دربردارد، خدماتی را به مردم آن مناطق نداد. گزارشاتی که ما داریم نشان می‌دهد، مسئولیت‌های اجتماعی براساس واقعیت‌ها صورت نمی‌گیرد که این موضوع جای تامل و البته پیگیری دارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: از آقای رئیسی و تیمشان که خود را دولت حامی محرومین می‌دانند، می‌خواهم که به جد تلاش کنند تا حق مردم مناطق معدنی ادا شود. قرار نیست عده‌ای ثروتمند شوند، اما تنها دود و تخریب محیط برای مردم حاصل شود.
این نماینده استان اصفهان اظهار داشت: یک موضوع مهم دیگر در حوزه معادن که کاری اقتصادی – فرهنگی است، احیای ژئوتوریسم و موزه‌های معدنی است. موفقیت در این عرصه تا حد زیادی به همکاری وزارتخانه‌های صمت و گردشگری برمی‌گردد.
وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه وزارت گردشگری عملکرد خوبی در جذب توریست از خود به جای نگذاشته است و به اعتقاد من، رسیدن به این مهم، عُرضه بیشتری را می‌طلبد. اینکه آن‌ها فقط برخی مناطق را بافت تاریخی بنامند و به این واسطه، جلوی کارهای عمرانی را بگیرند، انجام رسالت‌شان نیست.
نقدعلی یادآور شد: کشورهای دیگر، از مکان‌هایی که جاذبه بسیار پایینی دارند برای جذب توریست استفاده می‌کنند، اما ایران با این همه ظرفیت از این مهم، محروم مانده است. معادن ما قابلیت جذب توریست دارند اگر دو وزارت صمت و گردشگری با هم، نقشه راهی را ترسیم کنند. از طرفی، ضرورت دارد که در بخش موزه‌های معدنی هم فعالیت بیشتری داشت، زیرا این موزه‌ها بیش از پیش مردم را با ظرفیت‌های کشور آشنا خواهد کرد. باید با این‌دست کارها، دلبستگی مردم را به کشور افزایش داد تا روحیه کار و تاثیرگذاری پررنگ‌تر از همیشه شود.