نیازهای فناورانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در رویداد ملی گام دوم ارائه می‌شود
نیازهای فناورانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در رویداد ملی گام دوم ارائه می‌شود
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در رویداد ملی گام دوم، نیازهای فناورانه خود را برای ایجاد زمینه همکاری با پژوهشگران و فناوران ارائه می‌کند.

به گزارش کانی مگ-توسعه و توانمندسازی واحدهای صنعتی از طریق فناوری‌های نوین، ضرورتی برای افزایش بهره‌وری و ایجاد رقابت‌پذیری در عرصه‌های بین‌المللی است که امروزه این الزام بیش‌از‌پیش در صنعت معدن به چشم می‌خورد.

در همین راستا و در رویداد ملی گام دوم، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه فن‌بازار ملی ایران و به همت سازندگاه کسب‌وکارهای نوآورانه کانی بوم، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با معرفی و ارائه نیازهای فناورانه خود، از ظرفیت‌های پژوهشگران و فناوران کشورمان برای رفع این نیازها استفاده می‌کند.

هدف از برگزاری رویداد ریورس‌پیچ صنعت معدن بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و ظرفیت نخبگان کشور در رفع چالش‌ها و نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است و تلاش می‌شود تا از این طریق، ایجاد ارتباط دوسویه و پایدار میان صنعت معدن با جامعه دانشگاهی و زیست‌بوم نوآوری تسهیل شود.

به همین دلیل حضور و فعالیت اثربخش پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های معدنی می‌تواند صنعت معدن را با دگرگونی فناورانه روبه‌رو سازد. با توجه به محدودیت‌های موجود در دسترسی به درآمدهای نفتی، صنعت معدن کشور می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش صادرات و درآمدهای ارزی داشته باشد.

در شرایط کنونی نیز عزم شرکت‌های معدنی در استفاده از محصولات و خدمات دانش‌بنیان و راهکارهای هوشمند و نوین، به صورت مستقیم به توسعه روش‌های فناورانه در معدنکاری و جایگاه‌یابی تکنولوژی در معادن کشور کمک می‌کند.

با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در بخش معدن اعم از اکتشاف، استخراج و فرآوری، ضمن توسعه فعالیت معادن کنونی و نیز فعالیت دوباره معادن متروکه و غیرفعال و نیز اکتشاف و بهره‌برداری از معادن جدید که عمدتاً در مناطق دورافتاده کشور قرار دارند، ظرفیت‌های اشتغال زیادی ایجاد خواهد شد.

رویداد ارائه نیازهای فناورانه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در چارچوب رویداد ملی گام دوم، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در محل مصلی تهران برگزار می‌شود.