شرکت فولاد فلات پارسی؛ توسعه دهنده فناوری در کلیه حلقه‌های زنجیره ارزش فولاد
شرکت فولاد فلات پارسی؛ توسعه دهنده فناوری در کلیه حلقه‌های زنجیره ارزش فولاد
شرکت فولاد فلات پارسی با سرمایه ثبتی ۷۵۰ میلیارد تومان با مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت دانش‌بنیان معنا در مسیر رشد اقتصاد دانش‌بنیان گام برمی‌دارد.

کانی مگ،شرکت سهامی عام فولاد فلات پارسی با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی (۱۰۰ میلیارد تومان)،شرکت دانش‌بنیان معنا (۱۵۰ میلیارد تومان)، بخش خصوصی مرتبط (۲۵۰ میلیارد تومان) و پذیره‌نویسی (۲۵۰ میلیارد تومان) تامین مالی خواهد شد.

شرکت دانش‌بنیان معنا به عنوان شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر در حوزه‌ی تخصصی معدن، تمرکز ویژه‌ای بر روی به‌کارگیری فناوری‌های نوین با هدف افزایش بهره‌وری در حوزه‌ی معدن و صنایع معدنی دارد.

شرکت فولاد فلات پارسی به عنوان نخستین واحد دانش‌بنیان در تولید کنسانتره (افشرده‌) سنگ آهن محسوب می‌شود که از سوی شرکت معنامورد حمایت مالی و معنوی قرار گرفته است. ب

شرکت فولاد فلات پارسی، طرحی صنعتی در راستای بهره‌برداری از منابع آهنی در محدوده‌های معدنی سیستان و بلوچستان است. این استان، یکی از اصلی‌ترین استان‌های معدنی کشور است که کمتر به آن توجه شده است و توسعه اقتصادی و رشد صنایع اساسی و استراتژیک در سیستان و بلوچستان به عنوان یک سیاست و راهبرد کلیدی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به شمار می‌رود. همچنین ورود به بخش معدنی در این استان موجب رونق اقتصادی منطقه و کاهش محرومیت خواهد شد.

محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی، حمایت از نخبگان و فناوران، از خط‌مشی‌های کلیدی در رشد اقتصاد دانش‌بنیان است، از این رو رشد شرکت‌هایی مانند فولاد فلات پارسی در سیستان و بلوچستان شاهراه تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

شرکت دانش‌بنیان معنا افزون بر این، راه‌اندازی مجموعه‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت معدن را در دستور کار خود قرار داده است.

شرکت فولاد فلات پارسی، با اهدافی مانند تکمیل دانش فنی و بومی‌سازی تجهیزات کلیدی از ابتدا تا انتهای زنجیره ارزش فولاد، شامل ۶ حلقه‌ی اصلی: استخراج مواد معدنی، کانه‌آرایی و تولید کنسانتره، گندله‌سازی، تولید آهن اسفنجی، ذوب آهن و نورد فعالیت خود را آغاز کرده است.

با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در شرکت فولاد فلات پارسی، یکی از معدود مجموعه‌های معدنی و صنعتی توسعه دهنده فناوری در کلیه حلقه‌های زنجیره ارزش فولاد رشد خواهد کرد.

شرکت معنا حمایت از شرکت فولاد فلات پارسی را با هدف فعال‌سازی و توسعه‌ی معادن سیستان و بلوچستان در منطقه «بزمان» و بهره‌گیری مناسب از نعمت‌های خدادادی به عنوان خوراک ورودی زنجیره فولاد در دستور کار قرار داده است.

امکان راه‌اندازی زنجیره به واسطه کوچک مقیاس بودن، احیای معادن کوچک‌مقیاس و اشتغال‌آفرینی در مناطق محروم از دیگر دلایل این حمایت و پشتیبانی است.

اشتغال‌زایی یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم از اهدافی است که شرکت معنا آن را با تکیمل کل زنجیره فولاد در شرکت فولاد فلات پارسی دنبال می‌کند.

همچنین شرکت فولاد فلات پارسی، در نگاهی بلندمدت، تولید ۶۰۰ هزار تن محصول پرعیار سنگ آهن با استفاده از روش جداسازی خشک به عنوان خوراک کارخانه‌ی تولید کنسانتره را به صورت جدی پیگیری می‌کند.