شرکت‌های بیمه‌ای چگونه از صنعت معدن حمایت می کنند؟
شرکت‌های بیمه‌ای چگونه از صنعت معدن حمایت می کنند؟
عضو رسمی انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه ضمن تاکید بر افزایش توانگری شرکت‌های بیمه‌ای کشور گفت: شرکت‌های بیمه‌ای کشورمان قابلیت بیمه کردن و حمایت از شرکت‌های معدنی و به طور کل صنعت معدن را دارند.

کامبیر پیکارجو عضو رسمی انجمن حرفه‌ای  صنعت بیمه در گفتگو با کانی مگ با اشاره به اینکه بیشتر حمایت از صنعت معدن در زمینه بیمه توسط صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی انجام می‌شود، اظهار داشت: شرکت‌های بیمه‌ای باید یک تعامل و تبادل دو طرفه با شرکت‌های معدنی و فعالان صنعت معدن داشته باشند.

وی ادامه داد: برای اینکه شرکت‌های بیمه‌ای در شرایط جدید تحریم‌ها نقش بهتری ایفا کنند دومولفه مهم وجود دارد که باید به آن توجه داشت. شرکت‌ها در وهله اول باید دانش فنی و  توان ایجاد محصولات جدید  متناسب با  ریسک‌های تحریمی را تولید کنند، به عبارت دیگر دانش خود را افزایش دهند و محصولات متناسب با شرایط تغییر یافته دوران تحریم‌ها را با بیمه نامه‌های متناسب ارائه کنند.

وی افزود: صنعت معدن هم می‌تواند از مزیت‌های صنعت بیمه بهره‌مند شود. با این حال نیاز است که شرکت‌های بیمه در شرایط فعلی افزایش سرمایه بدهند، البته افزایش سرمایه به شرطی است که بازدهی شرکت‌های بیمه  بالا  برود تا برای سهامداران صرفه اقتصادی داشته باشد تا سرمایه خود را وارد شرکت‌های بیمه‌ای کنند.

وی با اشاره به اینکه از آنجایی که  سهامداران شرکت‌های بیمه‌ای اغلب بنگاه‌های اقتصادی مانند هلدینگ‌های مالی  و سرمایه‌گذاری و بانک‌ها هستند و صرفه اقتصادی  در کسب کار آنها بالاتر از بخش بیمه  است و  این موضوع کمی دشواری ایجاد می کند، اظهار داشت: شرکت‌های بیمه  روی چابک سازی، سودآوری و افزایش سرمایه  سهام خود کار کنند تا  این زمینه ایجاد شود.اگر صنعت معدن جایگاه واقعی خود را پیدا کند، بی‌شک علاقمندی به حمایت از این صنعت از سوی شرکت‌های بیمه‌ای هم بیشتر می‌شود.

عضو رسمی انجمن حرفه‌ای  صنعت بیمه کشورمان عنوان کرد: به هر حال گرفتن ریسک‌های جاری و و پرکردن ریسک‌های جدید به این معنی است که سهم شرکت‌های بیمه  افزایش پیدا کنند؛ پس یکی از شرط‌هایی که می‌تواند منجر به افزایش سهم شرکت‌های بیمه‌ای شود به افزایش سرمایه‌های شرکت‌های سرمایه‌گذار  برمی‌گردد. یعنی شرکت‌های بیمه‌ای باید بتوانند مطالبات خود را  هم دریافت کنند.چون شرکت‌های بیمه داخلی  با مطالبات بسیاری رو به رو هستند.

وی ادامه داد:موضوع مهم دیگری که روی توانگری شرکت‌های بیمه‌ای در حمایت از صنعت معدن تاثیر می گذارد، این است که شرکت‌ها باید خود را مسلح به دانش فنی روز دنیا کنند. ساختارهای خود را دانش محور کنند  و محصولات جدید برای پوشش ریسک‌های جدید داشته باشند.

پیکارجو بیان داشت:شرکت‌های بیمه‌ای کشور توانایی بیمه کردن صنعت معدن و فعالان این حوزه را دارند و اصلا تعامل صنعت بیمه با صنعت معدن موضوع عجیبی نیست؛ اما برای رسیدن به این مهم  باید موارد ذکر شده را در نظر داشته باشند.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه در پایان خاطر نشان کرد: همچنین اگر تمامی ریسک‌های اتکایی  را در داخل نگه داریم، ریسک کشور بالا می‌رود و این مضووع باعث ایجاد مشکل خواهد شد.  شرکت‌های داخلی قابلیت بیمه کردن صنعت معدن را دارند؛ اما این بدین معنی نیست که بخواهیم  در بازار به دنبال شرکت‌های بیمه‌ای جدید نگردیم . به هر حال بازارهای مختلفی مانند هند، چین و روسیه وجود  دارد که دارای شرکت‌های بیمه‌ای اتکایی قوی هستند که می‌توانیم از آنها هم بهره بگیریم.

  • نویسنده : جعفرگودرزی