تفاهم نامه میان معاونت معدنی صمت و منابع طبیعی سدی پیش روی تولید است
تفاهم نامه میان معاونت معدنی صمت و منابع طبیعی سدی پیش روی تولید است
رییس انجمن مس ایران معتقد است که سازمان نظام مهندسی دارای جایگاه ویژه ای است که می تواند بخشی از وظایف حاکمیتی را انجام دهد.

به گزارش کانی مگ، بهرام شکوری، رییس انجمن مس ایران در بیستمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در شهر اهواز گفت: سازمان نظام مهندسی معدن ایران جایگاه مهمی دارد که باید بخشی از وظایف حاکمیتی به آن سپرده شود
وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن ایران هم باید ساختار خود را تغییر دهد.در مسیر پیشرفت سازمان باید ساختارهای سنتی خانه تکانی شوند تا این سازمان بتواند خدمات کیفی به دولت و بخش خصوصی ارایه کند.
این فعال بخش خصوصی عنوان کرد:موضوع آموزش در سازمان نظام مهندسی معدن ایران باید جدی گرفته شود، زیرا مهندسان فارغ‌التحصیل و جوان تجربه کافی ندارند .
وی تاکید کرد: اگر آموزش به صورت جدی پیگیری شود، خدمات کیفی برای فعالان معدنی ارایه خواهد شد.

رییس انجمن مس کشور ادامه داد:برخی مشکلات قابل حل هستند.سازمان نظام مهندسی معدن ایران و سایر تشکل های صنفی به دنبال توسعه و پیشرفت صنعت معدن هستند تا معدن جایگزین نفت شود.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات فعالان معدنی، تفاهم نامه ای است که معاونت وقت با منابع طبیعی امضا کرده است. این تفاهم نامه یکی از وسایلی که از ما گرفته است زمان است. استعلام های بیشماری بر پایه این تفاهم نامه برای یک عملیات معدنکاری انجام می شود. همین موضوع به یک سد زمانی برای فعالان بخش خصوصی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: در قانون فقط یکبار برای پروانه اکتشاف باید استعلام صورت گیرد، اما این تفاهم نامه تاکید کرد دارد که باید در گرفتن پروانه اکتشاف هم استعلام صورت گیرد. عملا با این تفاهم نامه در دوره های مختلف استعلام صورت گیرد.
شکوری عنوان کرد: نباید تفاهم نامه جای قانون را بگیرد.تفاهم نامه را کنار بگذارید و قانون را اجرا کنید.
این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه حقوق دولتی مانند تنبیه عمل می کند، اظهار داشت: نرم افزار حقوق دولتی باید کاربردی شود. نمایندگان مجلس نگران کاهش حقوق دولتی هستند، در حالی که استفاده از این نرم افزار منجر به عدالت در پرداخت حقوق دولتی می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: معاونت معدنی باید پنجره واحد را برای افزایش سرعت و جلوگیری از فساد ایجاد کند.