اجرای ده‌ها طرح فناورانه در حوزه تولید و خدمات دانش‌ بنیان
اجرای ده‌ها طرح فناورانه در حوزه تولید و خدمات دانش‌ بنیان
رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از برنامه ریزی و اجرای ده ها طرح فناورانه در ۴ حوزه تولید و خدمات دانش بنیان در استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش کانی مگ به نقل از ایسنا، علی منصفی راد در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان که با حضور استاندار سمنان برگزار شد، با اشاره به چهل و دومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، شعار امسال جهاددانشگاهی نیز برای گرامیداشت چهل و دومین سالروز تشکیل این نهاد انقلابی، با عنوان “جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران” نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: در مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان نیز از ابتدای سال و به جهت ارج نهادن به شعار و فرمان مقام معظم رهبری، برنامه ها و مأموریت های ویژه و مناسبی در حوزه تولید و خدمات دانش بنیان با هدف توسعه و پیشرفت استان در این حوزه ها تدوین و اجرایی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تشریح کرد: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان در ۴ حوزه پزشکی و زیست فناوری، معادن و شیمی، دام سبک و همچنین مراکز نوآوری و شکوفایی تهیه و در حال اجرا است.

منصفی راد ادامه داد: در حوزه پزشکی و زیست فناوری، درمانگاه ناباروری، درمانگاه دیابت (مرکز جامع ترمیم زخم) و خدمات حوزه مهندسی بافت( در ذیل مرکز جامع زخم) در حال اجرایی شدن است، در حوزه معادن وشیمی نیز سه طرح تولید مالچ طبیعی، تولید کود ارگانیک و تولید قطعات حفاری معادن غیر نفتی را به عنوان کار ویژه در حوزه ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی استان در حال انجام است.

وی تأکید کرد: در حوزه دام سبک نیز با عنایت به مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان با عنوان طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر، ایجاد مرکز به نژاد دامی (زیست فناوری دام سبک) و ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری به عنوان دو طرح فناورانه در استان سمنان در حال اجرا است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان همچنین از فعالیت ۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در این نهاد خبر داد و اضافه کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی نرم افزارهای مبتنی بر تلفن همراه و تبلت، مرکز نوآوری و شکوفایی طراحی اپلیکیشن های موبایل، مرکز نوآوری و شکوفایی مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز نوآوری و شکوفایی دامپروری و صنایع تبدیلی در جهاددانشگاهی استان در حال فعالیت هستند و تعداد ۱۰ تیم فناور در این مراکز مشغول به طراحی و اجرای ایده های فناورانه و دانش بنیان هستند.

منصفی راد با بیان اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در راستای مأموریت های کلان جهاد دانشگاهی به تصویب رسیده است، ادامه داد: در سالجاری انشاءالله چندین طرح فناورانه در حوزه دامپروری و مرکز درمان ناباروری، حوزه معدن و… راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می کند، با اجرایی شدن کامل این طرح ها، بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ نفر اشتغال فراهم خواهد شد.