۲۴۸ معدن در استان بوشهر پروانه بهره برداری دارد
۲۴۸ معدن در استان بوشهر پروانه بهره برداری دارد
مدیر کل صنعت ،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: تا پایان سه ماهه نخست امسال، تعداد ۲۴۸ فقره معدن با مجوز بهره‌برداری در استان بوشهر فعال است.

به گزارش کانی مگ،مهدی صفوی اعلام کرد: سرمایه گذاری این معادن یکهزار و ۷۹۲ میلیارد ریال است و برای یکهزار و ۳۵۶ نفر اشتغال‌زایی داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۶۸ فقره درخواست اکتشاف معدنی در سامانه کاداستر معادن ثبت شده و در دست پیگیری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: میزان استخراج اسمی مواد معدنی از معادن این استان ۲۶ هزار و ۳۸ تن است که آلویوم، سنگ لاشه، مارن، واریزه کوهی، سنگ آهک، سنگ گچ و مرمریت را شامل می‌شود.

وی بیان کرد:  در مقایسه آماری، معادن واریزه کوهی با تعداد ۱۲۹ فقره بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است که دلیل این امر فراوانی این نوع ماده معدنی با کیفیت مناسب، روش استخراج آسانتر و وجود بازار فروش بیشتر است.

مدیر کل صمت استان بوشهر اضافه کرد:  معادن سنگ لاشه با تعداد ۸۲ فقره در رتبه دوم قرار دارد و ذخیره مناسب کمی و کیفی از این نوع مواد در سطح استان وجود دارد.

صفوی افزود: علاوه بر این ۲۹ فقره سنگ گچ ، ۱۱ فقره مارن، سه فقره آلویوم و یک فقره مرمریت از دیگر معادن  استان بوشهر هستند.

  • منبع خبر : ایرنا