کتاب «نوپای ناب» برای فعالان حوزه دانش‌بنیان تشریح شد
کتاب «نوپای ناب» برای فعالان حوزه دانش‌بنیان تشریح شد
مهندس محمدجواد احمدپور، مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان برکت و مترجم کتاب «نوپای ناب» با حضور در پارک فناوری پردیس با انتقال تجربه‌ها، هم‌نشینی صمیمانه‌ای با فعالان زیست‌بوم نوآوری و حوزه دانش‌بنیان داشت.

به گزارش کانی مگ، صبح امروز مهندس محمدجواد احمدپور، مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان برکت و مترجم کتاب «نوپای ناب» در کوآپ؛ فضای کار اشتراکی پارک فناوری پردیس به میزبانی سازندگاه کانی بوم حضور یافته و طی نشستی صمیمانه با فعالان و نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری به انتقال تجربیات و بررسی نمونه‌های موفق و الگوهای شکست پرداخت.

مهندس محمدجواد احمدپور،مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان برکت، پس از جلسه، طی بازدید از بخش‌های مختلف، به صورت مستقیم با فعالان زیست‌بوم نوآوری و حوزه دانش‌بنیان به گفتگو پرداخته و تعاملی دوسویه با حاضران  ایجاد کرد.

در این جلسه که با حضور فعالان زیست‌بوم نوآوری و حوزه دانش‌بنیان برگزار شد، تعدادی از کسب و کارهای موفق و شکست‌خورده در سراسر جهان به صورت آماری تجزیه و تحلیل شدند.

در پایان حاضرین در جلسه، به صورت اختصاصی سوالات خود با مهندس محمدجواد احمدپور، مترجم کتاب«نوپای ناب» را در رابطه با کسب و کارهای نوپا، چند و چون حرکت در مسیر نوآوری، چگونگی ماندگاری در زیست‌بوم نوآوری و… مطرح کردند.

گفتنی است در این جلسه به صورت اختصاصی به تحلیل و بررسی کتاب «نوپای ناپ» هم پرداخته شد.

کتاب «نوپای ناب» به همت مهندس محمدجواد احمدپور و سیدعلی فاطمی خوراسگانی ترجمه شده و یکی از منابع مهم برای فعالان زیست‌بوم نوآوری به شمار می‌رود.

کتاب «نوپای ناب» تنها در مورد چگونگی خلق یک کسب و کار کارآفرینانه نیست؛ بلکه در مورد این است که ما چگونه می توانیم از آن کسب و کارها یاد بگیریم و در هر کاری که انجام می دهیم بهتر شویم. می‌توانم تصور کنم که اصول نوپای ناب در طرح‌های دولتی، حوزه سلامت و حل بزرگترین مسائل جهان استفاده شوند. در نهایت این کتاب پاسخی برای این سؤال است که چگونه می‌توانیم سریع‌تر، آن چه را که به درد می‌خورد یاد بگیریم و آن چه را که به درد نمی‌خورد کنار بگذاریم.

در بخشی از کتاب «نوپای ناب» آمده است«کسب و کار راه بیندازیم، بلکه کسب و کارها بایستی هر چه سریع‌تر فرضیات خود را در میدان عمل و در برابر مشتریان واقعی تست کنند و سعی کنند هر چه سریع تر با بازخوردی که می‌گیرند به یادگیری برسند. اگر متوجه شوند فرضیات آنها صحیح نیست مسیر حرکت خود را تغییر دهند و اصطلاحا چرخش کنند. شاید این عبارات کمی عجیب به نظر آیند. اریک ریز با معرفی رویکرد نوپای ناب رویه سنتی راه اندازی کسب و کار را زیر سوال می‌برد و بیان می‌کند رویه سنتی موجب اتلاف وقت آدم ها در فرایند کارآفرینی می شود. رویه سنتی منجر می شود نرخ شکست کسب و کارهای نوپا بالاتر رود و باید برای آن قضیه فکری کرد.»