دولت، ایمیدرو و رشد متوازن اقتصاد معدن و صنایع معدنی
دولت، ایمیدرو و رشد متوازن اقتصاد معدن و صنایع معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو در پیامی با تبریک آغاز هفته دولت به بیان اقدامات این سازمان توسعه ای پرداخت.

به گزارش کانی مگ،در پیام وجیه الله جعفری آمده است:

هفته دولت فرصتی برای بازخوانی و گرامیداشت خدمات فرزندان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای والامقام رجایی و باهنر و همچنین تبیین گفتمان و بیان دستاوردهای دولت است.

روحیه جهادی، خدمت خالصانه و سربلندی کشور؛ از رویکردهای دولتمردان در دوران آغازین انقلاب بود و این روحیه باعث شد تا نامشان در تاریخ این مرز و بوم باقی بماند. به طور حتم قرار گرفتن در مسیر الگوهای ایثار و خدمت همچون شهید رجایی و باهنر؛ چراغ سنگر خدمتگزاری دولتمردان را روشن نگاه داشته و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی با توجه به حفظ “عزت ایران و ایرانی” را سرعت خواهد بخشید.
سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) به عنوان بال توسعه ای وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه معدن و صنایع معدنی، همسو با سیاست های دولت مردمی، تلاش می‌کند تا در جایگاه راهبر و تسهیل گر، اثرگذار بوده و مسیر توسعه را با توانمندی فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی هموار کند.
ایمیدرو در این جایگاه، به رشد متوازن کشور از طریق توسعه بخش معدن و صنایع معدنی همت می گمارد و بخش قابل توجهی از تحقق این مهم را از طریق توجه به نقاط کم برخوردار کشورمان، پیگیری می کند.
حوزه معدن و صنایع معدنی از این جهت که کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی، تأمین نیاز بخش گسترده ای از صنایع داخلی و ارزآوری را به همراه دارد، می تواند در پبشبرد اهداف دولت موثر باشد و ایمیدرو به عنوان بسترساز توسعه، اولویت های خود را در بخش های سرمایه گذاری، تولید، زیرساخت و اکتشاف پیاده سازی می کند.
در بخش سرمایه گذاری؛ طرح های تکمیل شده ایمیدرو با همراهی شرکت های تابعه و وابسته در سال۱۴۰۰، به بیش از۷۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم ۲۱۸۸ نفر رسید. طی سال جاری تکمیل ۱٫۲ میلیارد دلار طرح با اشتغالزایی ۳۳۷۷ نفر مورد توجه است. جذب سرمایه بخش خصوصی به بیش از ۹ میلیارد دلار رسیده است که اشتغال زایی هفت هزار نفری را در پی خواهد داشت. اکنون طرح هایی به ارزش حدود ۴ میلیارد دلار، تکمیل شده است.
در بخش تولید؛ از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال ۸۱) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است و آمار حاکی است، حوزه های فولاد ۵٫۴ برابر (از ۸ به ۴۳٫۵ میلیون تن)، کاتد مس ۲٫۴ برابر (از ۱۹۰ به ۴۵۰ هزار تن) و شمش آلومینیوم ۳٫۵ برابر (از ۲۱۶ به ۷۷۰ هزار تن) رشد ظرفیت تولید رقم خورده است. نکته قابل توجه افزایش تولید طی چهار ماه ابتدای امسال است به طوری که با مدیریت دولت، وزارت نیرو و وزارت صمت، شاهد رشد تولید فولاد، مس و آلومیینوم (فلزات اساسی) شده ایم.
در بخش زیرساخت؛ علاوه بر توسعه زیربناها در بخش های جاده سازی و برق رسانی؛ ایمیدرو (در جایگاه راهبر) و شرکت های تابعه و وابسته (سرمایه گذار) در پروژه های ملی انتقال آب از خلیج فارس به صنایع، ایجاد ظرفیت نیروگاهی تا ۱۳هزار مگاوات برق و پروژه های حوزه ناوگان ریلی حضور دارد.
در بخش اکتشاف؛ ایمیدرو در نقاط مختلف کشور اقدامات بی سابقه ای داشته است و سرمایه گذای ۷۰۰ میلیارد تومانی این سازمان به همراه شرکت های تابعه و وابسته منجر به شناسایی ذخایر جدید شده است.
خانواده بزرگ ایمیدرو با تمام توان در جهت سربلندی کشور و اهداف دولت سیزدهم گام بر می دارد و پیشرفت کشور و رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار را به عنوان یک تکلیف دنبال می کند.
آغاز هفته دولت بر خدمتگزاران پرتلاشی که از هیچ کوششی برای اعتلای ایران و عزت مردم فروگذار نمی کنند؛ تبریک و تهنیت باد و امیدواریم همواره فضای اخلاص و خدمت در ارکان مختلف دولت مستدام باشد.

  • منبع خبر : ایمیدرو