رئیس سازمان صمت زنجان: کارگروه تعامل کشوری مشکل ۱۳ معدن زنجان را حل کرد
رئیس سازمان صمت زنجان: کارگروه تعامل کشوری مشکل ۱۳ معدن زنجان را حل کرد
رئیس سازمان صمت استان زنجان با ابراز خرسندی از دستور رئیس جمهور برای تشکیل کارگروه تعامل منابع طبیعی به صورت استانی و کشوری برای حل مشکل معدن‌داران زنجانی گفت: در جلسه اخیر کارگروه تعامل کشور ۱۳ مورد از مشکلات بزرک حوزه معدنی زنجان حل شد‌.

به گزارش کانی مگ، به نقل از تسنیم،ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به مناسبت هفته دولت در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم حضور یافت.

این مسئول ابتدا با قدردانی از مجموعه خبرگزاری در راستای انعکاس اخبار امیدبخش به جامعه اظهار داشت: خوشبختانه تسنیم ثابت کرده است که به عنوان یک خبرگزاری انقلابی توانسته خدمات بارز نظام در ۴۳ سال گذشته را بازگو کند. همین طور این رسانه در حوزه بین‌الملل بسیار قوی ظاهر شده و اجازه نمی‌دهد دشمنان نظام اخبار منطقه را به نفع خودشان منتشر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هفته دولت فرصت خوبی برای بازگو کردن خدمات دولت است، گفت: در استان زنجان دو اتفاق بسیار بزرگ به‌زودی رقم می‌خورد. نخست افتتاح پروژه ملی استیل کورد شرکت نخ تایر صبا است که با افتتاح این پروژه تحول عظیمی در تولید نخ تایر اتفاق می‌افتد و اشتغالزایی زیادی در استان به همراه دارد. مورد دوم هم آغاز به کار خط تولید خوروی برقی در یکی از کارخانه‌های بزرگ کشور در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش بسیار زیادی شد که کارخانه تولید خودروساز برقی به زنجان آورده شود گفت: سعی زیادی شد که سرمایه گذاران در همین استان جذب شوند ولی توفیقاتی در این زمینه رخ نداد.

وی گفت: خوشبختانه وزارت صمت با تولید خودروی برقی توسط یکی از کارخانه‌های بزرگ کشور در استان زنجان موافقت کرده و قرار است به زودی آیین کلنگ‌زنی آغاز پروژه با حضور مسئولان کشوری و استانی بر زمین زده شود.

این مسئول گفت: خوشبختانه سوله‌ نیمه آماده‌ای در داخل این گروه صنعتی وجود دارد و همین موضوع آغاز خط تولید خودروی برقی را بسیار نزدیک‌تر می‌کند.

وی در ادامه گریزی به کاگروه تعامل منابع طبیعی زد و گفت: در سفر رئیس جمهور به زنجان، بسیاری از معدن‌داران مشکلات خود را به آیت الله رئیسی منتقل کردند. در همین راستا رئیس‌جمهور دستور داد کارگروه تعامل منابع طبیعی به صورت استانی و سپس کشوری برگزار شود تا مشکلات معدن‌داران و اکتشاف محدوده‌های جدید در زنجان را حل کنند.

فغفوری ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که درآمدهای معدنی باید جایگزین درآمدهای نفتی شود؛ تمام سعی ما این است که در راستای منویات رهبری حرکت کنیم ولی متاسفانه برخی قوانین زائد و دست و پا گیر منابع طبیعی اجازه نمی‌دهد که معدن در زنجان شکوفا شود‌.

وی خاطرنشان کرد: پس از سفر ریاست جمهور چند جلسه کارگروه تعامل منابع طبیعی برگزار شد ولی توفیقاتی مثل همیشه حاصل نشد و نتایج جلسه رضایت بخش نبود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: در همین راستا اوایل ماه گذشته کارگروه تعامل کشوری با حضور مسئولان کشوری برگزار شد و توفیقات بسیار خوبی حاصل شد.

وی تشریح کرد: ۱۷ موضوع در این کارگروه بررسی شد، موضوعات از قبیل کشف محدوده‌های جدید و بررسی مشکلات معادن راکد که در یک جلسه بی‌سابقه ۱۳ مورد از این مشکلات حل شد و بررسی چهار موضوع به جلسات آتی موکول شد که پیش‌بینی بنده این است از این چهار مورد، مشکل دو مورد هم حل شود.

فغفوری با قدردانیاز دستور رئیس‌جمهور بابت تشکیل کارگروه تعامل منابع طبیعی گفت: سال‌های سال بود که مشکلات برخی از معدن‌داران زنجانی به‌خاطر برخی قوانین بسته منابع طبیعی و بروکراسی‌های زائد اداری بر زمین مانده بود که خوشبختانه در این کارگروه‌ها در حال حل شدن است.