افتتاح کارخانه مس در نیشابور
افتتاح کارخانه مس در نیشابور
استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح کارخانه مس «معدن در کاو توس» در شهرستان نیشابور گفت: باید نیازهای صنایع وابسته به معادن در خراسان رضوی بر طرف شود.

به گزارش کانی مگ به نقل از ایسنا،نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان رضوی در مراسم افتتاح این کارخانه مس در نیشابور عنوان کرد: حدود ۱۰۰۰ معدن در خراسان رضوی وجود دارد که ۵۰ درصد آن راکد است و با تلاش در چند ماه گذشته برخی از آنها تعیین تکلیف شدند و ما بقی هم به زودی مشخص خواهد شد.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: خراسان رضوی از نعمت معادن برخوردار است و زنجیره کشف، فرآوری و بهره‌برداری معادن در استان باید تکمیل شود.

بر اساس  گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری افزود: هر کاری معایب و محاسنی دارد و تلاش می‌شود عیوب کار در کمترین حد خود باشد و به عنوان یک وظیفه اجتماعی و با همیاری خود مردم به عنوان ید واحد، سعی در کاهش عارضه‌ها داشته باشید. هر اقدامی در تولید و رونق اقتصادی استان از نظر ما ارزشمند است، معدن موضوع تعیین کننده جریان اقتصادی استان خراسان رضوی است.

معدن این کارخانه به صورت پله‌ای و روباز است که مس کاتد با عیار ۹۹.۹۹ درصد را تولید کرده و نیاز صنایع استان را به صورت کامل تامین می‌کند. این کارخانه ظرفیت تولید ۲۰۰۰ تن را دارد که با احتساب فعالیت معدن و کارخانه فرآوری، امکان اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر را فراهم کرده است.