تحول معادن هوشمند به کمک حسگرها و نرم‌افزارها
تحول معادن هوشمند به کمک حسگرها و نرم‌افزارها
معادن هوشمند در کشور استرالیا به کمک نرم‌افزارها و حسگرها علاوه بر کاهش ریسک‌های احتمالی، مخاطرات پیش‌رو را هم پیش‌بینی می‌کنند.

کانی مگ،به طور کلی هوشمندسازی استفاده از روش‌ها و ابزارهای فناوری برای مدیریت و کنترل، ساده‌سازی فعالیت‌ها، حرفه‌ای‌تر شدن کارها و فعالیت‌ها، سرعت بخشیدن و یافتن ساده ترین راه حل برای انجام امور، کاهش مصرف انرژی و اعمالی مشابه است که می‌توان از فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه و آسایش حاکم بر جهان بهره گرفت. وقتی صحبت از معادن هوشمند می شود، منظور استفاده از فناوری های یکپارچه برای به اشتراک گذاری اطلاعات و اتصال فرآیندها در کل زنجیره ارزش معدن است.

برای صنعت معدن، این تحول به معنای پاسخی مقیاس‌پذیر و مبتنی بر پلت‌فرم به چالش‌هایی است که قبلاً توسط راه‌حل‌های نقطه‌ای و روش‌های سنتی مدیریت می‌شد. ردیابی مته‌ها، بالا رفتن دقت ابزارهای انفجار، اجتناب از برخورد هرگونه اشیا به یکدیگر، هوشیاری اپراتور، مدیریت ناوگان،کنترل ماشین‌آلات معدنی و … از مهمترین نتایج استفاده از این نرم‌افزارها و حسگرها در معادن است. به طور کلی  در معادن هوشمند به کمک همین نوآوری‌ها علاوه بر افزایش ایمنی، مخاطرات معدنی هم کاهش پیدا می‌کند. نوآوری‌های دیجیتال در معادن برای صنعت معدن، راه را در آینده امن‌تر، سازنده‌تر و پایدارتر می‌کند.

ویدیو زیر تصویر از معادن هوشمند به کمک حسگرها و نرم‌افزارها است.

  • نویسنده : ملیکا علاءالدینی