فعالیت شرکت‌های خلاق در نوآوری‌های معدنی حیاتی است
فعالیت شرکت‌های خلاق در نوآوری‌های معدنی حیاتی است
یک نماینده مجلس ضمن برشماری ویژگی‌های شرکت‌های خلاق و نوآور، فعالیت این شرکت‌ها را در عرصه معدنی کشور، حیاتی توصیف کرد.

به گزارش کانی مگ،محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم از حوزه انتخابیه اردکان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شرکت‌های خلاق در توسعه و هوشمندی صنایع معدنی گفت: اگر فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی کشور را ارزیابی کنیم، خواهیم دید که راه حل‌های مبتنی بر زیست‌بوم نوآوری، خلاقیت و دانش، می‌تواند راهکاری اثربخش برای حل بسیاری از بحران‌ها و کاستی‌ها در کشور باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند از طریق بالفعل سازی توانایی‌های نیروی فارغ‌التحصیل و نخبه در کشور، ما را از بسیاری جهات از خارج بی‌نیاز سازند. در واقع این شرکت‌ها هستند که توانایی متبلورکردن سیاست تکیه بر داخل و خودکفایی همه جانبه را دارند.

وی افزود: تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نیز بر حمایت از صنایع نرم و خلاق و اقتصاد دانش‌بنیان به این دلیل است که این ظرفیت عظیم را در جوانان خلاق و نوآور کشور دیده‌اند. طبیعتاً ما نیز هم در دولت و هم در مجلس، باید توش و توان خود را برای محقق سازی این ایده‌آل و هدف غایی و مهم بگذاریم. در این راستا، نمایندگان مردم سال گذشته قانون بسیار خوب جهش تولیدات دانش‌بنیان را تصویب کردند، در این قانون همچنین حمایت‌های خوبی به شرکت‌های خلاق تخصیص یافت.

دشتی اردکانی، با اشاره به اهمیت اختصاص هوشمندانه منابع به این شرکت‌ها، گفت: ضمن آنکه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید مواظبت کند تا شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان واقعی زیر چتر حمایتی قرار گیرند، باید بحث اختصاص گسترده وام‌های کم بهره را به صورت جد در دستور کار قرار داد. این مشوق‌ها و ابزار مالی است که می‌تواند مانند بنزین و خوراک حرکت توسعه‌ای عمل کند و سرمایه در گردش و سرمایه کار ضرورری را برای این جوانان تشنه خدمت فراهم آورد.

نماینده مردم اردکان، ضمن اشاره به خصوصیات ویژه این ناحیه از کشور بیان کرد: در منطقه اردکان ما در زمینه تولید کاشی، سرامیک و فولادسازی و حتی مواد غذایی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستیم، شرکت‌های خلاق می‌توانند با راهنمایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری این فرصت‌ها را مد نظر قرار دهنددر ایران ظرفیت بالای معدنی داریم که اگر تنها این عرصه با کمک شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان به صورت کامل فعال شد، خواهیم توانست درآمدی بالاتر از نفت کسب کنیم و شاهد رشد چشمگیری در اقتصاد باشیم.

  • منبع خبر : معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری