میزان ذخیره قطعی معدن طلای شادان ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تعیین شد
میزان ذخیره قطعی معدن طلای شادان ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تعیین شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اکتشافات جدید معدنی و شناسایی ذخایر طلای جدید در معدن شادان، خراسان جنوبی جزو ۵ استان برتر طلایی کشور است.

عباس جرجانی صبح امروز در بازدید از معدن طلای شادان خوسف اظهار داشت: هم اکنون در خراسان جنوبی ۶ معدن طلا با بیش از ۶۱ میلیون تن ذخیره قطعی وجود دارد که برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی  با اشاره به اینکه مجتمع طلای شادان به عنوان بزرگترین معدن و واحد فرآوری طلا در شرق کشور محسوب می‌شود ادامه داد: سالیانه ۶۰۰ کیلوگرم طلا از معادن استان استحصال می‌شود که ۳۰۰ کیلوگرم آن از معدن طلای شادان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخیره معدن طلای شادان در ابتدا بیش از ۲۷ میلیون تن کانسنگ بود که با اتمام عملیات اکتشاف حین استخراج، میزان ذخیره قطعی این معدن  با صددرصد افزایش به ۵۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده و افزایش دو برابری داشته است.

جرجانی با بیان اینکه  استخراج سالانه این معدن ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن کانسنگ طلاست افزود: شهرک خصوصی- تخصصی طلا در کشور وجود ندارد و امیدواریم هر چه زودتر  این شهرک در استان ما ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی  گفت : در حال حاضر ۳ واحد فرآوری طلای گودکان، شادان و هیرد در خراسان جنوبی فعال است.