سورنا ستاری استعفا کرد؟
سورنا ستاری استعفا کرد؟
بر اساس اخبار غیر رسمی منتشر شده در رسانه‌ها گفته می‌شود، سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری صبح امروز استعفای خود را تقدیم ریاست جمهوری کرده؛ اما هنوز هیچ خبری مبنی بر تایید و یا تکذیب این موضوع منتشر نشده است.

به گزارش کانی مگ،از صبح امروز در فضای مجازی اخباری مبنی بر استعفای سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری دست به دست می‌شد؛ اما این موضوع هیچ واکنشی را از سوی نهادهای رسمی و تصمیم‌گیر به دنبال نداشت. در تمامی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور استعفای ستاری به تیتر یک تبدیل شده است؛ اما خبرگزاری ایرنا، رسانه رسمی دولت هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نداشته و خبری در این زمینه منتشر نکرده است.

طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که حکم خود را در آبانماه سال ۹۲ و مرداد ماه ۹۶ از حسن روحانی دریافت کرده بود، پس از یک سال ادامه فعالیت در همین جایگاه در دولت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرده است. با این حال، تا لحظه تدوین این گزارش، خبری رسمی از سوی دفتر دکتر ستاری مبنی بر استعفا منتشر نشده است.

این در حالی است که بسیاری از کانال‌های خبری تلگرامی از استعفای ستاری خبر داده‌اند و خبری با عنوان “شنیده‌ها حاکی از آن است که سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از سمت خود استعفا کرده است” منتشر شده است.

زمزمه‌های برکناری و استعفای ستاری پیش از این و با روی کار آمدن دولت سیزدهم نیز مطرح شده بود و همزمان با آن بسیاری از فعالان دانش بنیان درخواست داشتند این جایگاه مهم علمی و فناوری با تمدید حکم ستاری یا صدور حکم فرد جایگزین آن از سوی رئیس جمهور تعیین تکلیف شود.

اکنون پس از گذشت ۱۵ ماه از فعالیت دولت سیزدهم، مجدداً زمزمه استعفای معاون علمی و فناوری مطرح شده و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اصحاب رسانه حاکی از آن است که وی به تازگی استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده اما تا این لحظه تأیید یا عدم تأیید استعفای وی بصورت رسمی مطرح نشده است.

سورنا ستاری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و از سال ۱۳۸۷ عضو هیئت علمی و هم اکنون دانشیار این دانشگاه است.

  • نویسنده : فهیمه اکبری صحت