حوزه معدن از خلاء‌های قانونی رنج می‌برد
حوزه معدن از خلاء‌های قانونی رنج می‌برد
نماینده مردم در خانه ملت معتقد است که خلاء قانونی و نبود قوانین متناسب با شرایط و موقعیت‌های حوزه معدن کشورمان کاملا مشهود است.

سیدکریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس یازدهم به خبرنگار کانی مگ، گفت: حوزه معدن آن‌طور که شایسته بود و انتظار داشتیم در چهار دهه گذشته، عملکرد موفقی را از خود به جای نگذاشت.

وی افزود: من با اینکه گفته شود حوزه معدن خیلی متولی ندارد، موافق نیستم. براساس قانون، هم متولی و هم  مسئولیت حوزه معدن مشخص است. اگر تا امروز شاهد کوتاهی در کارها و یا مثلاً واگذاری غیراصولی معادن به افراد بودیم، به خاطر سوءمدیریت‌ها بوده است. اگر مدیریت‌ها اصولی و بدون رودربایسی بود، رانت و فساد در این بخش به حداقل می‌رسید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: جای تاسف و تامل دارد که به خاطر برخی مدیریت‌های ضعیف، امروز شاهد این هستیم که بهره‌برداری از این ظرفیت بزرگ در حداقل خود، دنبال می‌شود. امروز متولیان امر در حوزه معدن باید شفاف پاسخ دهند که چرا وضعیت خوبی را در این رابطه شاهد نیستیم؟

حسینی اظهار داشت: برای مدیریت منطقی در حوزه معدن، به اندازه کافی، قانون خوب داریم. حال اگر دولت به عنوان مجری و اداره‌کننده کشور نیاز می‌بیند که قانون جدیدی وضع شود، به مجلس لایحه بدهد و ما آماده همکاری هستیم.

وی یادآور شد: طرح اصلاح قانون معادن هم که این روزها در کمیسیون صنایع و معادن در حال پیگیری است، می‌تواند پس از تصویب، نقشه راه خوبی برای این حوزه تاثیرگذار باشد. اگر تسهیلات و تشویق‌ها در این بخش به خوبی و بدون تبعیض باشد، روزهای بهتری را در پیش خواهیم داشت.

نماینده اهواز در پایان خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در دو سال گذشته، دغدغه اقتصاد کشور و معیشت مردم را داشته است و در دو سال پیش‌رو هم، همین روند را دنبال خواهیم کرد. ما پیگیر هستیم که در دو سال آینده با نظارت‌مان، خروجی کار دولت در حوزه معدن را ببینیم.