قاسم ساعدی: سهل‌انگاری در حوزه معدن یعنی ظلم در حق مردم
قاسم ساعدی: سهل‌انگاری در حوزه معدن یعنی ظلم در حق مردم
نماینده مردم در خانه ملت معتقد است که بسیاری از کشورها آرزوی داشتن معادن کشورمان را دارند به همین دلیل هرگونه سهل‌انگاری در حوزه معدن ظلم در حق مردم است.

قاسم ساعدی، نماینده دشت‌آزادگان و هویزه در مجلس یازدهم به خبرنگار کانی مگ، گفت: بیش از چهار سال است که وضعیت اقتصادی ایران، غیرعادی شده و روز به روز با مردم گله‌مند روبرو هستیم که حق هم دارند. از این‌رو، کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور و معیشتی مردم، تنها در گرو حضور نخبگان در راس امور مدیریتی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشور است.

وی افزود: معدن، یک ظرفیت ارزشمند و پول‌ساز در کشور است. خیلی از کشورها، آرزوی معادن ما را دارند، اما وقتی خروجی کار را می‌بینیم، مشخص می‌شود نه اشتغال، نه پیشرفت صنعت و نه درآمدزایی قابل ملاحظه برای کشور رقم خورده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به طور مثال، در این سال‌ها دریافتیم که کمبود ماشین‌آلات معدنی و همچنین عقب بودن از تکنولوژی روز دنیا در این عرصه، روند کاری را تضعیف کرده است. برای اینکه مشکل را بشناسیم باید به صورت مداوم، کار تحقیقی و میدانی کرد و ضمناً برای آسیب‌شناسی، ضرورت دارد که زمان تعیین کرد. ما نمی‌توانیم در این بحران اقتصادی برای کارها بیش از اندازه وقت بگذاریم. وقتی متوجه شدیم که یکی از عوامل کُندکننده کار در معادن، خلاء ماشین‌آلات پیشرفته است باید سریع روی به حل مشکل آورد.

ساعدی اظهار داشت: در خصوص واردات ماشین‌آلات معدنی، قانونی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است، اما با گذشت شش ماه از سال همچنان خیلی خبری از اخبار خوب در این حوزه نیست. عدم‌تصمیم‌گیری به موقع و سهل‌انگاری در اجرای قانون، یک ظلم غیرقابل بخشش در حق مردمی است که این روزها فشار سخت اقتصادی را تحمل می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: مبارزه با فساد فقط شناسایی افراد مفسد و کانال ارتباطی آن‌ها نیست. اینکه این همه معدن داریم، اما خیلی از آن‌ها راکد است یا در لابی‌بازی در اختیار عده‌ای خاص است که نه اشتغال‌زایی و نه درآمدزایی را برای کشور به ارمغان آورده، هم ظلم آشکار و هم فساد نمایان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی از مردم به دولت سیزدهم امیدوار بوده و هستند و کاش دولت، قدر این سرمایه را بداند. بیش از یک سال از عمر دولت گذشته و به قول شاعر معروف قیصر امین‌پور «ناگهان چقدر زود دیر می‌شود». امیدوارم تا پیش از رسیدن به پایان سال ۱۴۰۱، هم واردات ماشین‌آلات معدنی را شاهد باشیم و هم درآمدهای ارزی حاصل از این موهبت الهی. آقای رئیسی چهره‌ای زحمتکش است و امید داریم همکاران ایشان هم به مانند او، زمان لازم و تلاش کافی را به خرج دهند تا رضایت نسبی را در آینده نزدیک در چهره مردم ببینیم.