وجود زیرساخت ها، طرح فولاد اندیمشک را اقتصادی می کند
وجود زیرساخت ها، طرح فولاد اندیمشک را اقتصادی می کند
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به وجود زیرساخت های طرح فولاد زاگرس اندیمشک، گفت: وجود امکاناتی همچون انرژی و راه های دسترسی، این طرح را توجیه پذیر و اقتصادی می کند.

وجیه ا… جعفری در نشست با مدیرعامل شرکت فولاد زاگرس اندیمشک ضمن بیان این مطلب گفت: نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدایت سرمایه گذاری ها به سمت مناطق کم برخوردار است و البته برای اجرای برخی طرح ها، باید زیرساخت ها فراهم باشد چرا که هزینه های ایجاد زیرساخت، قیمت تمام شده محصول را بالا می برد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وجود زیرساخت های لازم همچون شبکه حمل و نقل ریلی، گاز و نزدیکی به آب های آزاد، اجرای طرح فولادی در خوزستان را تسهیل و توجیه پذیر می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه سهامداران طرح فولاد زاگرس اندیمشک پیشنهاداتی برای افزایش سودآوری این طرح پس از راه اندازی دارند، گفت: شرکت های مبارکه، توسعه معادن و فلزات، گل گهر، چادرملو و فولاد خوزستان براساس تعهدات خود در این طرح عمل خواهند کرد و دغدغه آنها، در عین ایجاد اشتغال، بازگشت هزینه ها و اقتصادی بودن طرح است.

وی با بیان اینکه سهامداران، فولاد زاگرس اندیمشک را به سمت اقتصادی شدن پیش می برند، افزود: شرکت فولاد مبارکه درصدد افزایش سرمایه است و سهامداران دیگر نیز پس از قطعی شدن بسته توسعه با قابلیت توجیه اقتصادی، تعهدات خود را نهایی خواهند کرد.

تامین زیرساخت های طرح فولادی

کیانوش آقایی، مدیرعامل مجتمع فولاد زاگرس اندیمشک در این جلسه با اشاره به اینکه قرارداد اجرای طرح در ۲۰ آبان ۹۹ برای احداث کارخانه ۴۰۰ هزار تنی فولادسازی و ریخته گری منعقد شد، گفت: با توجه به فعالیت های کارشناسی انجام شده از نظر برخورداری طرح از صرفه اقتصادی در شرایط پیش رو، مجوز اصلاحی طرح به احداث کارخانه بیلت فولادی آلیاژی (به جز فولاد زنگ نزن) دریافت شد.

وی ادامه داد: طرح تولید آهن اسفنجی اندیمشک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

آقایی با اشاره به تامین زیرساخت های لازم برای طرح فولادی اندیمشک، تصریح کرد: در این طرح، زیرساخت هایی شامل حمل و نقل ریلی، انشعاب گاز، خط انتقال و پست اصلی برق، انتقال آب از سد کرخه و غیره در حال انجام است.

وی ادامه داد: میزان پیشرفت فیزیکی طرح تا تاریخ ۲۰ شهریور، ۴۱٫۵ درصد بوده و تاکنون در آن، حدود ۲ هزار میلیارد تومان اقدام عملیاتی صورت گرفته است.