شمش روی؛ صدرنشین سبد صادراتی استان زنجان
شمش روی؛ صدرنشین سبد صادراتی استان زنجان

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، امیرعلی مسیبی، اظهار کرد: حجم تجارت خارجی استان طی نیمه اول امسال بالغ بر ۴۸۳ میلیون و ۸۳۴ هزار دلار است. وی با اشاره به میزان صادرات از مبدا تولید استان افزود: بالغ بر ۲۶۳ میلیون دلار به میزان ۱۷۴ هزار تن صادرات در این مدت از […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، امیرعلی مسیبی، اظهار کرد: حجم تجارت خارجی استان طی نیمه اول امسال بالغ بر ۴۸۳ میلیون و ۸۳۴ هزار دلار است.

وی با اشاره به میزان صادرات از مبدا تولید استان افزود: بالغ بر ۲۶۳ میلیون دلار به میزان ۱۷۴ هزار تن صادرات در این مدت از استان صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه ارزش اقلام صادراتی استان بیش از میانگین کشوری است، ادامه داد: متوسط قیمت اقلام صادراتی استان ۱۵۱۴ دلار به ازای هر تن است که این میزان در سطح کشور ۳۶۳ دلار به ازای هر تن است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته از صادرات استان در سال‌جاری، شاهد تحقق ۱۷۴ درصدی پیش‌بینی صورت گرفته تاکنون بودیم.

مسیبی با اشاره به عمده اقلام صادراتی استان زنجان یادآور شد: شمس روی، پروفیل، ترانسفورماتور، شمس سرب، خشکبار، کاغذ فلوتینگ، مفتول مسی، ظروف مسی، پلیمر پروپیلن، لبنیات و اکسید روی از جمله عمده اقلام صادراتی استان است.