صدور ۱۳ پروانه اکتشاف معادن کردستان
صدور ۱۳ پروانه اکتشاف معادن کردستان
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۳ پروانه بهره برداری در حوزه معدن استان صادر شد و اینگونه تعداد پروانه های بهره برداری به ۳۶۱ فقره رسید.

مهدی سیفی باغی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع پروانه های بهره برداری در حوزه معدن استان ۱۹۲ واحد فعال، ۱۶۳ واحد غیرفعال و ۶ معدن هم در حال تجهیز است.

وی ذخیره قطعی معادن استان را ۶۰۰ میلیون تن خواند و بیان کرد: ۲۵ گونه ماده معدنی در ۶ گروه شناسایی شده اند و استخراج اسمی این معادن در استان تاکنون ۲۲ میلیون تن است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در کردستان در گروه معدنی ۱ و ۲ که شامل شن، ماسه، سنگ لاشه و خاک رس بوده ۲۷۹ واحد معدنی داریم.

مهدی سیفی باغی خانی ادامه داد: در گروه چهار که شامل سنگ های تزئینی است ۸۹ مورد، گروه سه و پنج که شامل سنگ گچ، نمک، پوکه، بارین، سیلیس و فلدسپات است دارای ۷۳ واحد معدنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در گروه ۶ هم که شامل طلا، آهن و منگنز است ۳۶ واحد داریم، اضافه کرد: در مجموع ۳۶۱ واحد معدنی در استان میزان اشتغالزایی حدود پنج هزار و ۱۰۰ نفر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به اینکه استان ظرفیت ویژه ای در حوزه معدن دارد انتظار می رود سرمایه گذاری در قالب بسته هایی حمایت شود تا سرمایه گذار تولید و اشتغالزایی را در استان به نحو احسن انجام دهد.

  • منبع خبر : ایرنا