خیز کرمانشاه برای ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی
خیز کرمانشاه برای ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از ابتدای امسال نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه یا به نتیجه رسیده و یا در حال اجرا است.

محسن دارابی، امروز(اول مهر) در جلسه بررسی رفع مشکلات پیش روی بخش تولید استان کرمانشاه، با بیان اینکه در هفته دولت امسال بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در کرمانشاه به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال حدود ۱۴۰۰ نفر را فراهم کرد، گفت: با طرح‌هایی که در دست اقدام داریم تا پایان سال نیز نزدیک به پنج هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی دیگر در استان کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید که در مجموع امسال بهره‌برداری از بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت.

وی از تسهیلات شش هزار میلیارد تومانی مصوب سفر ریاست جمهوری برای استان در حوزه صنعت و معدن نیز یاد کرد و ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات تصویب، انعقاد قرارداد و یا پرداخت شده است.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه معتقد است، بیش از این مقدار تسهیلات پرداختی، خود سرمایه‌گذاران نیز آورده خواهند داشت و در مجموع بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور در بخش صنعت و معدن کرمانشاه کارسازی خواهد شد.

دارابی ابراز امیدواری کرد مابقی تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور نیز تا پایان سال تعیین تکلیف شود و افزود: با احتساب همه این موارد نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه به نتیجه خواهد رسید که چشم انداز مثبتی را پیش روی اقتصاد استان ایجاد می‌کند.

وی گفت: این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در حالی در کرمانشاه انجام می شود که زمانی مجموع سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه تنها شش یا هفت هزار میلیارد تومان بود.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه این میزان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در استان را حاصل تلاش بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: ما نیز وظیفه داریم بنیه واحدهای تولیدی را از طریق تامین مالی، تامین انرژی مورد نیاز و تامین مواد اولیه تقویت کنیم.

دارابی در ادامه از زنجیره متصل به هم تولید تا بازار مصرف یاد و تاکید کرد: اگر مهار تورم را می‌خواهیم، باید هزینه تمام شده بخش تولید نیز کاهش یابد و تا زمانی که حلقه اول زنجیره را مدیریت نکنیم، نمی‌توانیم تورم موجود در بازار را نیز کنترل کنیم.

وی خواستار مدارای بیشتر دستگاه‌ها با بنگاه‌های اقتصادی شد و گفت: ما نیز در این راستا تلاش‌های فراوانی کردیم که درخواست امهال تسهیلات ۶۰ واحد تولیدی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری از جمله این اقدامات بوده است.

  • منبع خبر : ایسنا