رونمایی از بسته مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان
رونمایی از بسته مشوق‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش بنیان در تهران، اظهار داشت: پنجشنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠ شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق های حمایتی از شرکت های دانش بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش کانی مگ ، «علی بابایی» امروز (سه‌شنبه) در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: ۲ دهه از تاکید بر گفتمان اقتصاد دانش بنیان گذشته است اما برای رسیدن با این هدف فاصله داریم.

این مقام مسئول گفت: از هشت‌هزار و ۹۹۵ شرکت دانش بنیان موجود در کشور، کمتر از ۷۰ مورد آن را شرکت‌های دانش بنیان تولیدی که خصوصی و دارای بیش از ۱۰۰ نیرو باشند تشکیل می‌دهد که معادل کمتر از یک درصد از کل شرکت های دانش بنیان است.

وی افزود: تعرفه واردات محصولات مشابه، تامین مالی متوسط مقیاس، تخصیص ارز به مواد اولیه و ماشین‌آلات، خرید شرکت‌های دولتی و نیمه‌دولتی و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های دانش بنیان، از محورهای اصلی در رشد این شرکت‌ها است.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت با اشاره به تبدیل شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک‌مقیاس به بزرگ‌مقیاس، گفت: نهادهای مختلف در این زمینه باید فعال باشند و از شرکت‌ها حمایت کنند.

وی بیان‌داشت: وزارت صمت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در عرصه آب، حمل و نقل و انرژی ورود کنند، به‌صورت ویژه حمایت می‌کند و در این راستا ٢ صندوق متعلق به این وزارتخانه به‌کارگیری می‌شود.

رونمایی از بسته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

بابایی با اشاره به برگزاری رویداد ملی صنعت دانش بنیان در تهران، اظهار داشت: پنجشنبه (ششم مهر) این رویداد با حضور ١۵٠ شرکت و رونمایی از بسته اعتبارات و مشوق های حمایتی از شرکت های دانش بنیان برگزار می‌شود.

وی ادامه‌داد: با همکاری وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد و علوم تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت علمی و فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سازوکارهای جدید را برای شرکت های دانش بنیان تعریف می‌کنیم تا شاهد رفع موانع شرکت های دانش بنیان باشیم.

این مقام مسئول وزارت صمت خاطرنشان‌کرد: ایجاد بازار رقابتی و صادراتی برای تولیدات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری وزارت صمت گفت: دبیرخانه راهبری این همایش تشکیل می شود که با تشکیل کمیته ها مسایل شرکت های دانش بنیان بررسی می شود.

  • منبع خبر : ایرنا