بازگشت رشد به بخش صنعت و معدن پس از هشت سال رکود
بازگشت رشد به بخش صنعت و معدن پس از هشت سال رکود

به گزارش کانی مگ،به نقل از ایرنا،‌بر اساس این گزارش، از بین ۱۲ محصول منتخب بخش معدن و صنایع معدنی، پنج محصول رشد و هفت محصول دیگر افت تولید داشتند. بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در هشت ماهه امسال ۱۸ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام […]

به گزارش کانی مگ،به نقل از ایرنا،‌بر اساس این گزارش، از بین ۱۲ محصول منتخب بخش معدن و صنایع معدنی، پنج محصول رشد و هفت محصول دیگر افت تولید داشتند. بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در هشت ماهه امسال ۱۸ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۳.۱ درصدی نشان می‌دهد. در این مدت ۱۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات فولادی نیز تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال افت ۶.۶ درصدی داشته است.

تا پایان آبان‌ماه ۲۰۲ هزار تن کاتد مس (رشد ۶.۲ درصدی) و ۳۶۰ هزار تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۴.۸ درصدی) در کشور تولید تولید شد. با این حال تولید آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم با افت ۹ دهم درصدی در هم‌سنجی با پارسال به ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

در هشت ماهه امسال ۹۴۱ هزار ۷۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ در کشور تولید شد که حاکی از افت ۱۲ درصدی است، همچنین کارخانجات داخلی ۴۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۰۰ تن سیمان تولید کردند که کاهش ۱۰.۶ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در هشت ماهه امسال ۳۰۰ میلیون و ۲۹۰ هزار متر مربع کاشی و سرامیک (رشد ۳.۵ درصدی)، ۸۸۴ هزار و ۴۰۰ تن شیشه جام (رشد ۱۹.۶ درصدی)، ۴۰ هزار و ۵۰۰ تن ظروف چینی (رشد ۱۲.۸ درصدی) و ۶۳ هزار و ۷۰۰ تن چینی بهداشتی (افت ۱۹.۳ درصدی) در کشور تولید شد.