وزیرکار: حقوق دولتی معادن به شهرستان‌های دارای معدن پرداخت شود
وزیرکار: حقوق دولتی معادن به شهرستان‌های دارای معدن پرداخت شود
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع عوارض معادن در جلسه ای با حضور رئیس جمهور مطرح شد گفت: حقوق دولتی معادن به شهرستان های دارای معدن پرداخت می‌شود.

سید صولت مرتضوی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طبس اظهار داشت:در صندوقی با عنوان «پیشرفت و عدالت» که قرار است ایجاد شود بخشی از این منابع در این صندوق خواهد بود و تاکید شده حقوق دولتی از معادن باید در محل همان شهرستان هایی که معدن واقع است هزینه شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با تاکید به انجام مسولیت های اجتماعی معادن گفت: با انجام این رسالت در حوزه آموزش و پرورش، توسعه فضای سبز، بهداشت و درمان، توسعه راه ها و غیره تحول بزرگی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی  با «مردم محور» دانستن امنیت منطقه گفت: ما قائل به مدیریت دینی و موظف به تامین عدالت هستیم که بخشی از آن به همت دولت و بخش اعظم آن به همت مردم پاک این منطقه است که به اقتصاد کشور کمک می‌کنند.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی سلام رئیس جمهور را به مردم و مسئولان و به ویژه کارگران شهرستان طبس ابلاغ و بابت خدمات آنها قدردانی کرد.

وی به فرمایش و تأکید رهبری بر فعال شدن تمام معادن اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از معادن فعال نیستند که باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

مرتضوی در مورد مشکلات کمبود زغال در یک شرکت معدنی طبس، بیان کرد: در بخش معدن زغال سنگ و کک زنجیره ارزش ایجاد شود که نیاز واردات از کشور‌های خارجی نداشته باشیم و شهرستان توسعه یافته‌تر شود.

مجتمع آموزشی فرزندان کارگران زغالسنگ احداث شود / کک نیاز به تامین زغال دارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در  این جلسه  گفت: حدود پنج سال پیش کلنگی برای ساخت مجتمع کامل آموزشی بر زمین زده شد که تاکنون احداث آن آغاز نشده است.

علی اکبر رحیمی افزود: درخواست داریم این مجتمع آموزشی که برای فرزندان کارگران زغال‌سنگ است ساخته شود یا اینکه مجتمع کامل ورزشی ایجاد شود چرا که کارگران و خانواده آنها به ویژه کسانی که در تونل کار می‌کنند نیاز به تفریح و تنوع دارند.

وی با قدردانی از مدیران شرکت کک گفت: این کارخانه با ظرفیت ۲۸۰ نفر اشتغال، فعالیت دارد که این میزان با تکمیل آن به ۴۰۰ نفر می‌رسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ارزآوری شرکت کک برای کشور گفت: این شرکت نیاز به زغال دارد و خواهش ما این است که نیاز آن از طریق معادنی که در اختیار شماست و از منطقه زغالسنگ پروده تامین شود.

فرماندار ویژه طبس با قدردانی از کمک شرکت زغالسنگ طبس برای توسعه بیمارستان طبس گفت: با وجود معادن، فرودگاه و راه آهن و راه های مواصلاتی شهرستان، هر لحظه امکان حادثه و نیاز به استفاده از تمام ظرفیت بیمارستان وجود دارد.

وی سرعت رشد و توسعه بیمارستان را کند دانست و افزود: با توجه به اینکه اکثر حوادث جاده ای توسط مردم سایر استان ها رخ میدهد و در طبس به آنها خدمات دهی می شود‌، اگر از اعتبارات سایر استان های دیگر برای اینجا هزینه شود باز برای همان مردم خواهد بود.