هدفگذاری هپکو برای تولید ۱۵ نوع ماشین‌آلات راهسازی و معدنی
هدفگذاری هپکو برای تولید ۱۵ نوع ماشین‌آلات راهسازی و معدنی
مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: تولید ۱۵ نوع ماشین‌آلات راهسازی و معدنی جدید امسال در این واحد تولیدی کلید خورد.

به گزارش کانی مگ به نقل از ایرنا، «علیرضا کاظمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای تولید این ماشین‌آلات قراردادهای متعددی با شرکت‌ها و نهادهای بهره‌بردار منعقد شده است.

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر تولید ماشین‌آلات و در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، تولید بیش از ۱۰ پروژه صنعتی و سفارشی در خطوط تولید شرکت هپکو فعال شده است.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: پروژه Epc تجهیزات قند دزفول و پروژه تولید تجهیزات زغال سنگ طبس از جمله این پروژه‌ها است که امید است با اجرای این برنامه‌ها در سال جاری، هپکو موفق به کسب رکورد جدیدی شود.

کاظمی گفت: سال گذشته قرارداد تولید ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی با وزارت راه و شهرسازی منعقد شد که ۴۰ دستگاه در همان سال و ۱۰ دستگاه باقی مانده نیز در بهار امسال تولید و تحویل شد.

وی افزود: این شرکت علاوه بر تولید ماشین‌آلات معدنی و راهسازی در امور پروژه‌ای نیز فعالیت دارد و اکنون ساخت مخازن شرکت قادر نصر را در دستور کار دارد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.