جدیدترین و قویترین دستگاه حفاری اکتشاف معدنی کشور رونمایی شد
جدیدترین و قویترین دستگاه حفاری اکتشاف معدنی کشور رونمایی شد
جدیدترین دستگاه حفاری اکتشافی معدنی ایران با توان حفاری ۲ هزار و ۵۰۰ متر در پارک علم و فناوری استان سمنان واقع در شاهرود رونمایی شد.

به گزارش کانی مگ به نقل از ایرنا، رونمایی از این دستگاه حفاری روز چهارشنبه با حضور محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و محسن نظری رییس پارک علم و فناوری استان سمنان در محل پردیس مرکزی پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان در این آیین گفت: جدیدترین و قویترین دستگاه حفاری عمیق اکتشافی معدنی ایران با توان حفاری ۲ هزار و ۵۰۰ متر، که محصول مشترک «کانی صنعت شاهوار» از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک و یک شرکت از کشور ترکیه رونمایی شد.

نظری با اشاره به توجه ویژه پارک به موضوع روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: پارک علم و فناوری استان سمنان به عنوان یک پارک سطح یک در کشور و پیشرو در عرصه بین‌الملل هم اکنون با چندین کشور در حال انجام تعاملات بین‌المللی است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان اظهار کرد: پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری با ۲ پارک «مرسین» و «اتک تکنوکنت» کشور ترکیه، اقدام‌های گسترده‌ای در ارتباط با سایر کشورها انجام شده است و با داشتن یک واسطه صادراتی وابسته به بخش خصوصی، توان حوزه بین‌الملل خود را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه «کانی صنعت شاهوار» از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان پارک استان سمنان در حوزه معدن و صنایع معدنی فعال است، افزود: این شرکت فعالیت گسترده‌ای در عرصه بین‌الملل داشته و در تولید جدیدترین محصول خود، با یکی از بهترین شرکت‌های کشور ترکیه در تولید دستگاه‌های حفاری همکاری دارد.

پارک علم و فناوری استان سمنان دارای ۶ پردیس تملیکی در کل استان است.