جزئیات اکتشاف مس در منطقه نورآباد
جزئیات اکتشاف مس در منطقه نورآباد
معاون امور معادن سازمان صمت لرستان جزئیات اکتشاف مس در نورآباد را تشریح کرد.

به گزارش کانی مگ، شهرام دارابی اظهار کرد: با توجه به سوابق موجود در بایگانی اداره‌ کل صنعت معدن و تجارت لرستان شخصی به نام مجید کرمی اقدام به ثبت درخواست صدور پروانه اکتشاف کانسارهای فلزی در منطقه نورآباد دلفان کرده است.

وی ادامه داد: این شخص پس از انجام مراحل قانونی ماده ۲۴ موفق به دریافت پروانه اکتشاف به شماره ۳۶ ۳۰۹ مورخ ۶/ ۱۱ /۱۳۹۹ شد که با توجه به گزارشات مسئول فنی و نیز آخرین اظهارات دارنده پروانه در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۷ نامبرده اقدام به انجام عملیات اکتشاف مطابق طرح از قبیل ژئوفیزیک و تراشه اکتشافی کرد.

دارابی بیان کرد: در حال حاضر نیز انجام عملیات کرگیری (مغزه‌گیری) به مساحت ۱۳ هکتاری پروانه اکتشاف در حال اجراست.

این مسئول اضافه کرد: تعداد نقاط مغزه‌گیری هفت نقطه بوده که چهار نقطه آن انجام و بر اساس اظهارات نامبرده عملیات تا حداکثر یک ماه دیگر به طول خواهد انجامید.

دارابی بیان کرد: اکتشاف عناصر فلزی به صورت چهار مرحله‌ای که پس از انجام عملیات مغزی‌گیری نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال و در خصوص میزان عیار مواد معدنی مطالعات به عمل خواهد آمد.

معاون سازمان صمت لرستان افزود: اعتبار پروانه مذکور تا مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شده و دارنده پروانه اعلام کرده که ظرف مدت دو ماه آتی نسبت به انجام سایر مراحل و ارائه گزارش پایانی عملیات اکتشاف اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بدیهی‌ است بر اساس دستورالعمل‌ها پس از ارائه گزارش پایان محدوده توسط هیات کارشناسی بازدید و گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دارابی یادآورشد: هر گونه اظهار نظر در خصوص میزان ذخیره پس از بررسی گزارش پایان عملیات اکتشاف امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون امور معادن سازمان صمت لرستان گفت: عمق نقطه حفاری در حال حاضر حدود ۳۵ متر و نمونه پس از اتمام عملیات به آزمایشگاه ارسال خواهد شد.

  • منبع خبر : www.isna.ir