ضعف زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای مانع تولید در معادن خواف
ضعف زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای مانع تولید در معادن خواف
مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف گفت: یکی از کمبود‌های جدی منطقه ضعف در زیرساخت‌های حمل ریلی و جاده‌ای است.

به گزارش کانی مگ؛ آقای علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف گفت: یکی از کمبود‌های جدی منطقه، ضعف در زیرساخت‌های حمل ریلی و جاده‌ای است به طوری که اگر زیرساخت‌های لازم برای ارسال محصول در حد قابل قبولی باشد، ضمن اینکه ارسال گندله تولیدی با سرعت بیشتری امکان‌پذیر می‌شود، با روندی سلسه‌وار در تولید بیشتر این معدن تأثیرگذار است.

وی گفت: اگر این مشکلات گریبانگیر معدن فولاد سنگان نباشد، با توانمندی‌های نیروی انسانی و قابلیت‌های فنی، توانایی عبور از ظرفیت ۵ میلیون تن گندله را داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف با اشاره به سهم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور ادامه داد: باید سهم شرکت‌های دانش‌بنیان را در اقتصاد کشور افزایش دهیم و باید در مسیری گام برداریم تا صنایع از صاحبان ایده و طرح‌های دانش‌بنیان حمایت کنند.

امرایی گفت: در حوزه تحقیق و توسعه ۳ درصد سهم اقتصاد را داریم و شرکت‌های بزرگ دنیا وقتی سرآمد و متعالی می‌شوند که در موضوع به‌روزرسانی فناوری هزینه کنند.

وی افزود: با بومی‌سازی قطعات در معادن فولاد سنگان خواف شامل ۱۰۶ قطعه، ۵ تجهیز و ۱۶۰۰ مدرک فنی با افزایش ۱۰۴ درصدی، ارزآوری بیش از ۹.۵ میلیون یورو به کشور انجام شود.

امرایی از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در توسعه دانش‌بنیان‌ها خبر داد و گفت: احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله‌سازی آتیه، احداث سوله انباشت کنسانتره به‌منظور حفاظت از محیط‌زیست به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن از دیگر اقدامات معدن فولاد سنگان خواف است.

وی افزود: در برنامه‌های آتی دیگر اجرای کارخانه احیای مستقیم، کارخانه کنسانتره هماتیتی به ظرفیت ۵.۲ میلیون تن، طرح افزایش ظرفیت کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت ۵.۲ میلیون تن، احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه‌خانه و فاضلاب شهر تایباد و انتقال آب به طول ۸۰ کیلومتر خواهد بود.

امرایی ادامه داد: برای امسال برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۴ میلیون تن کنسانتره را با امید به رفع موانع تأمین انرژی در برنامه تولید خواهیم داشت.

وی افزود: هم‌اکنون معدن فولاد سنگان خواف محصولات با کیفیت بالا تولید می‌کند که در نتیجه با اخذ مجوز صادرات، به زودی در بازار‌های خارجی نیز محصولات معدنی عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف با بیان اینکه پارسال علیرغم ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز بیش از ۷ میلیون تن گندله و کنسانتره در معدن تولید شده است، گفت: پارسال تولید بیش از ۷ میلیون تن گندله و کنسانتره در این معدن اتفاق افتاده که این افزایش تولید ۱۰۳ درصدی با وجود ۱۲۰ روز قطعی برق و گاز ثبت شده است.

امرایی افزود: میزان تولید انجام شده در معدن فولاد سنگان خواف از ابتدای بهره‌برداری تاکنون بیش از ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله است.

  • منبع خبر : www.iribnews.ir