ایجاد بازار دوم سوخت برای صنایع و معادن کشور
ایجاد بازار دوم سوخت برای صنایع و معادن کشور
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در تلاشیم با پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری وزارت نفت بازار دوم سوخت را برای صنایع و معادن کشور ایجاد کنیم.

آقای رضا محتشمی پور در مصاحبه اختصاصی درباره تأمین سوخت واحد‌های معدنی گفت: در بحث تأمین سوخت مورد نیاز در نشستی که با معدنکاران داشتیم، پیشنهادی ارائه دادند که در حال پیگیری هستیم.

وی افزود: به دلیل حساسیت‌هایی که بر روی خروج سوخت از شبکه رسمی وجود دارد، به طور معمول سوخت با مضیقه‌هایی به دست معدنکار می‌رسد و بخش مهمی از نیاز معدنکاران باید خارج از شبکه رسمی خریداری شود که این فشار زیادی به معدنکاران وارد می‌کند، ضمن این که این سوخت کیفیت لازم را هم ندارد.

محتشمی پور ادامه داد: پیشنهاد معدنکاران در استان این بود که ما از وزارت نفت بخواهیم علاوه بر سوختی که با قیمت رسمی به دست معدنکاران می‌رسد، امکان تأمین سوخت با قیمت متفاوت اما بدون سهمیه‌بندی نیز برایشان فراهم شود که هم دغدغه قاچاق نداشته باشد و هم این که نیازشان را برطرف کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش معدن به طور معمول مصرف کننده سوخت است و ما کمتر جایی شاهد بودیم که بخش معدن بخواهد سوخت را از چرخه خود خارج کند، به نظر من این پیشنهاد (تأمین سوخت معدنکاران با قیمت رسمی) می‌تواند کمک کند که هم معادن استان بتوانند فعالیت‌شان را با حداکثر ظرفیت انجام دهند و هم مشکلاتی که از ناحیه سوخت غیر استاندارد و بی‌کیفیت در بازار‌های غیر رسمی وجود دارد، رفع شود.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه به نظر من این پیشنهاد، پیشنهاد خوب و دقیقی است، گفت: با همکاری دستگاه‌های متولی بحث قاچاق در استان و با پیگیری‌های که در تهران خواهیم کرد امیدواریم بتوانیم این بازار دوم سوخت را برای صنایع و معادن در کشور ایجاد کنیم که البته تحقق آن یک مقدار نیاز به همکاری وزارت نفت دارد.

 

  • منبع خبر : www.iribnews.ir