اولویت دولت برای توسعه استخراج مس
اولویت دولت برای توسعه استخراج مس
وزیر کشور در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: توسعه مس یکی از اولویت‌های مهم دولت است لذا برنامه توسعه ای به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و برنامه ارزشمندی برای استحصال این ماده معدنی تعریف شده است.

به گزارش کانی مگ، احمد وحیدی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مجتمع مس سرچشمه در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع سرچشمه حدود ۷۰ درصد ظرفیت مس کشور را به خود اختصاص داده و بزرگترین معدن روباز کشور تلقی می شود.

وی اظهار داشت: اینجا ظرفیت اقتصادی بزرگی برای کشور است و ۱۲۰ میلیون تن در سال استخراج دارد که این آمار در طرح های توسعه باید به چند برابر برسد.

وزیر کشور عنوان کرد: ظرفیت کاتدی و صنایع فرآوری مس بسیار مهم است و مس در پایین دست می تواند ارزش افزوده خوبی داشته باشد که ظرفیت های دیگری نیز باید از معدن استحصال شود.

وی تاکید کرد: مس ظرفیت اقتصادی بزرگی است که باید نقش مهمی در اقتصاد ایران ایفا کند،کمااینکه امروز هم نقش بزرگی دارد اما مس می تواند جایگاه بسیار ارزشمندتری در آینده اقتصاد ایران در دنیا داشته باشد.

وحیدی با اشاره به زمینه های توسعه و تشکیلات جدید شرکت مس گفت: براساس گزارش ها ۹.۲ میلیارد تن ذخایر در این منطقه شناسایی شده که ظرفیتی ارزشمند است و با به میدان آوردن چهار میلیارد تن دیگر از این ظرفیت که هنوز روی آن کار نشده، می توان اتفاقات و ظرفیت سازی بزرگی رقم زد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح شرکت رهاورد مس در معدن مس سرچشمه که با حضور وی امروز انجام شد تصریح کرد: یکی از کارهای خیلی خوبی که می تواند صورت گیرد این است که شرکت های مختلف در سرچشمه فعال شوند و بخش های گوناگون آن را به دست گیرند.

وحیدی ادامه داد: شهرداری رفسنجان در ابتکاری بخشی از فعالیت معدن مس سرچشمه را برعهده گرفته که این اقدام می تواند درآمد خوبی برای شهرداری و شهر داشته باشد؛ بر این اساس بخشی از ظرفیت های غیر فعال این دستگاه پای کار می آید و می تواند در درآمدهای شهرداری نیز نقش داشته باشد.

وزیر کشور ضمن بازدید از مجتمع مس سرچشمه از بخش های مختلف معدن و سنگ شکن این مجموعه صنایع معدنی بازدید کرد.

وحیدی به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه پیش از ظهر امروز وارد استان کرمان شد.

شهرستان رفسنجان در شمال غرب استان کرمان قرار گرفته است.

  • منبع خبر : ایرنا