صبا فولاد خلیج فارس؛ نخستین تولید کننده بریکت گرم در کشور
صبا فولاد خلیج فارس؛ نخستین تولید کننده بریکت گرم در کشور
شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس به عنوان نخستین تولیدکننده بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) در ایران با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال، در ۶ ماهه نخست امسال موفق به ثبت رشد ۲۸ درصدی در تولید شد.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس گفت: بریکت گرم آهن اسفنجی (HBI) محصولی است که در فرآیند بریکت سازی از آهن اسفنجی گرم (HDRI) و در دمای بیش از C۶۵۰ تولید می‌شود که در ۶ ماهه نخست امسال با تلاش نیروهای این شرکت و پیشبرد امور براساس برنامه‌ریزی‌های به ۶۷۳ هزار و ۷۴۸ هزار تن برابر با ۲۸ درصد دست یافتیم.

احسان دشتیانه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: صبا فولاد خلیج‌فارس در ۶ ماهه نخست امسال مهار تورم؛ رشد تولید، موفق به ثبت ۶ رکورد تولید شامل سه رکورد تولید ماهیانه در فروردین، خرداد و شهریورماه و سه رکورد تولید روزانه شده است.

وی بیان کرد: صبا فولاد خلیج‌فارس در شهریورماه سال‌جاری با تولید ۱۲۹ هزار و ۴۱۲ تن بریکت گرم موفق به ثبت رکورد جدید در تولید ماهیانه شد؛ این درحالی است که آخرین رکورد این کارخانه مربوط به خرداد امسال با ۱۲۵ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس خاطرنشان کرد: رکوردهای جدید رشد تولید در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس، با وجود تمامی محدودیت‌های برق و نداشتن امکان تولیدی حداکثری در تیر و مرداد ماه سال‍جاری به ثبت رسیده است و همچنین در این مدت برای نخستین بار توقف اضطراری در این کارخانه به صفر رسید.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: صبا فولادخلیچ فارس خوشبختانه وضعیت مالی مناسبی دارد و از ظرفیت و استعداد سرمایه‌گذاری بالایی نیز برخوردار است؛ در آینده نیز اگر در صنعت فولاد ایران رقابت منفی ایجاد شود، مزیت با این منطقه فولادی واقع در منطقه ویژه خلیج فارس است چرا که در کنار آب قرار دارد و برای صادرات محصول مزیت دارد.

تکنولوژی تولید بریکت گرم برای نخستین بار در کشور، سومین کشور در خاورمیانه و نهمین کشور در دنیا در اختیار کارخانه صبا فولاد خلیج فارس است.

این نوع بریکت شناخته شده‌ترین محصول برای حمل و نقل آسان و ایمن آهن اسفنجی در سطح جهان به شمار می‌رود.

صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم (HBI) در ایران و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

ساخت کارخانه صبا فولاد خلیج فارس از سال ۸۸ در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس آغاز شده است.

  • منبع خبر : ایرنا