هشدار نماینده تفت و میبد در خصوص ارائه مجوز معدن به افراد خاص
هشدار نماینده تفت و میبد در خصوص ارائه مجوز معدن به افراد خاص

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، سید جلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و مسئولان استان یزد بیان کرد: قرار بود انفال و معادن برای تامین منافع مردم و جامعه اسلامی به کار گرفته شود، قرار نبود […]

به گزارش کانی مگ، به نقل از ایسنا، سید جلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و مسئولان استان یزد بیان کرد: قرار بود انفال و معادن برای تامین منافع مردم و جامعه اسلامی به کار گرفته شود، قرار نبود انفال و معادن تبدیل به بلای جان مردم و محلی برای ویژه خواری عده ای شود و قرار نبود تبدیل به ابزاری برای تخریب مراتع، جاده ها و محیط زیست و آرامش مردم این روستاها و شهرها شود.

وی خطاب به مردم حوزه انتخابیه اش عنوان کرد: متاسفم از اینکه علیرغم اعتراضات مکرر شما و علیرغم اینکه شورای تامین استقرار معادن جدید را در روستاهای شما ممنوع کرده بود باز هم مجوز معدن جدید به اسم افرادی خاص با رانت و ویژه خواری صادر می شود. به رغم پیگیری های نماینده شما باز هم اصرار بر انجام این اقدام خطرناک وجود دارد.

نماینده تفت و میبد خاطرنشان کرد: مردم تفت، متاسفم که سال قبل بدون اطلاع شما، نماینده و امام جمعه حتی با مخالفت منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی اتمی در یک اقدام بی سابقه در حریم زیستی مردم شهر میبد در فاصله کمتر از ۸ کیلومتری مجوز بهره برداری از معدن چند صد هکتاری صادر می کنند که آلایندگی وحشتناک و انفجارهای آن صدای بسیاری را درآورده است و آلودگی های آن جان مردم این خطه را به لب خواهد رساند. بارها فریاد زدم دورنمای تاریکی در انتظار شهرستان های تفت و میبد است.

میرمحمدی خطاب به مردم میبد و تفت افزود: این موضوع را پیگیری می کنم اما حمایت و مطالبه شما هم می تواند کمک کننده باشد و مانع از صدور این موضوع شود. حال که دولت انقلابی سر کار آمده است انتظار زیادی نیست که وزیر صنعت، رئیس محیط زیست و استاندار پای کار باشند و مانع از تداوم این روند خطرناک شوند.

وی در رابطه با وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان تفت تذکر داد و گفت: حدود یک سال و نیم است که این موضوع در چم و خم اداری بین سازمان برنامه، آب و فاضلاب و وزارت نیرو در حال رفت و آمد است. مردم این روستاها تشنه هستند، به داد مردم برسید.

نماینده مردم میبد و تفت تاکید کرد: تامین آب مردم و تامین زیرساخت های این دو شهرستان ضروری است، به داد این مردم برسید.

میرمحمدی در پایان گفت: امیدوارم رئیس جمهور دستور جدی دهد که وزیران نیرو، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان پای کار باشند و مصوبات مرتبط با حوزه انتخابیه را اجرایی کنند.